Rekordår for Kjell & Company
Kjell & Company fikk i fjor et rekordår, som ble avsluttet med en rekordsterk jul. Omsetningen økte med 14% mot året før, med god lønnsomhet.
Kjeden fikk sin høyeste omsetning noensinne både i fysiske butikker og på nett. Kjell & Company skriver i en pressemelding i dag at startskuddet for rekordjulen var en svært vellykket Black Friday som løftet dem høyt opp i bevisstheten hos kundene før julehandelen.
Markedssjef Joel Rönneman uttaler:
– Black Friday-omsetningen via nett økte med neste 190%, og vi overoppfylte mot vårt leveransesløfte overfor kunden, noe som bidro til en fin kundeopplevelse.
Vekst i begge kanaler
Kjeden økte sin omsetning i desember med 15% og vokste i både sammenlignbare butikker og på netthandel. Gjennom året har kjeden satset på å optimalisere kundeopplevelsen på kjell.com og ytterligere integrere de digitale kanalene med butikkene.
Eric Lundberg, som begynte som VD for Kjell & Company i høst, kommenterer:
– Resultatet for årets julehandel ble utrolig bra, og vi er glade for at kundene setter pris på konseptet vårt. Vi har gjennom året gjort mye som bidro til at julen ble en rekordjul. Et av våre større prosjekter var å lansere click-and-collect i høst som skaper en mer friksjonsfri og smidig kundereise. En forutsetning for en vellykket jul er at logistikken fungerer, og vi implementerte i høst et nytt supply chain-system for å optimere tilgjengeligheten for kundene.
– Vi ser framover og er i full gang med å lansere nye initiativer som skal styrke vår markedsposisjon ytterligere.
Kjell & Company har 104 butikker i Sverige og 14 i Norge.