Vinnerne av Årets markedsaktivitet: Mester Grønn.Foto: T.S.Larsgård
Mester Grønn gikk av med seieren
Endelig er spenningen over og vinneren av årets markedsaktivitet er kåret. Rekordstor deltagelse på denne prisen gjorde juryens arbeid utfordrende – men også inspirerende.
– Det handler om glede, utbrøt Erling Ølstad i Mester Grønn, da vinneren av Årets markedsaktivitet ble kåret på Kjøpesenterkonferansen i kveld.
Aker Brygge, CC Eiendom med CC Gjøvik, CC Hamar og CC Strandtorget var de to andre nominerte finalistene.
Vinneren
av årets markedskampanje har satt en klar målsetting og skapt en aktivitet som
møter sin definerte utfordring på en nydelig måte. De har satt seg godt inn i
problemstillingen, jobbet aktivt i alle kanaler og har en veldig tydelig
tilnærming til det målet de ønsker å oppnå.
Vinneren
har klart å bygge en kultur rundt aktiviteten over flere sesonger, og har
dermed klart å skape en tradisjon og entusiasme fra ansatte og sine kunder.
Dette er noe de gjerne vil være en del av hvert eneste år fremover.
Juryens begrunnelse
Årets
vinner har ikke bare hatt et kommersielt mål med sin kampanje, men har også
utvist et stort samfunnsengasjement. Dette har de gjort med en smakfull og
elegant gjennomføring av kampanjen, og ikke minst med stor troverdighet.
Årets
vinner har vært svært helhetlig i både uttrykk og gjennomføring, med et tydelig
budskap i alle ledd. Helt fra annonser, visninger i sosiale medier og på selve
lokasjonen.
Kampanjen
har skapt stort engasjement i sosiale medier som igjen har skapt økt besøk på
lokasjon. Ikke minst har det ført til gode resultater. Både for det
kommersielle og for saken de har ønsket å belyse.
Dette
har resultert i en måloppnåelse som samfunnet som helhet vil tjene godt på og
som til syvende og sist kan redde liv.
Årets
markedskampanje går til en butikkjede som har vist at bærekraft, både på miljø
og samfunnsansvar også kan være god butikk.
Støtter Rosa sløyfe-aksjonen
Mester Grønn er stolt av å være en av hovedsamarbeidspartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. I oktober hvert år finner du et utvalg Rosa sløyfe-produkter i kjedens butikker, der en del av salgsbeløpet går til Kreftforeningens arbeid mot brystkreft.