Sartor Storsenter vant Åpen klasse
På Kjøpesenterkonferansen vant Sartor Storsenter «Åpen klasse» med kampanjen hvor ledig areal ble brukt til å skape helt nye arbeidsplasser.
Etter godt samarbeide med offentlige etater ble et ledig lokale på 500m2 som var vanskelig å leie ut på vanlige vilkår, tatt i bruk til et samfunnsnyttig formål som samtidig ga senteret noen leieinntekter. Lokalet er tilpasset for ca 10 virksomheter og inneholder også flere møterom og et konferanselokale med plass til 200 personer. I dag er lokalet fylt opp med flere gründervirksomheter, og allerede etter få måneder hadde den første bedriften vokst ut av sitt lokale og etablert seg utenfor Gründerparken.
– Skal man utvikle bransjen og de muligheter som er der, må man ta initiativ og bidra. Tørre å tenke annerledes og å tenke nytt. Sartor Storsenter har gjennom godt håndverk tatt initiativ og igangsatt et konsept som beriker kjøpesenteret og lokalsamfunnet på mange måter. Samtidig tar man i bruk arealer hvor flere interessenter får gleden av bruken. Sartor Storsenter kombinerer godt rollen som møteplass og det å tilrettelegge for utvikling i lokalmiljøet, sier leder i NCSC Norge, Rolf O. Svendsen.
Bransjens beste markedsføringskampanjer
Under den årlige Kjøpesenterkonferanse kårer Norwegian Council of Shopping Centers hvert år bransjens beste markedsføringskampanjer. I kategorien «Årets kampanje» var Sartor Storsenter i år nominert sammen med Storo Storsenter og Gulskogen senter, og stakk altså til slutt av med seieren i den krevende kategorien.
− Kjøpesentre fra hele landet leverte en rekke gode kampanjer som konkurrerte om prisen. Å vinne er derfor et tydelig bevis på senterets store ambisjoner, evne til å engasjere og oppnå gode resultater, sier Rolf O. Svendsen.
Høythengende priser
NCSCs kjøpesenterkonferanse er en av de viktigste arrangementene i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Som tidligere sto en lang rekke internasjonale og nasjonale størrelser på scenen, og NCSCs gave til foredragsholderne ble i år donert til UNICEF. Konferansen samler de viktigste personene fra kjøpesenterbransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet. Prisene som hvert år deles ut er av stor betydning for de som vinner.
− Pågangen til konkurransen og oppmerksomheten rundt vinnerne øker fra år til år. Prisene er blitt et viktig verktøy for å inspirere og øke kvaliteten på arbeidet både kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen, sier Rolf O. Svendsen i NCSC Norge.
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her
Jury 2017
Håvard Bakken Anfo - Annonsørforeningen
Karl Fredrik Lund Creuna
Lars Olsen BI Norwegian Business School
Monica Eriksen Steen & Strøm
Tomas Oberg TIBE Drammen (Juryleder)
Prisen Den Gylne Idé er inndelt i 2 klasser:
Kampanje
Definisjon: En intensiv aktivitet i en tidsbegrenset periode. Profilerende, salgsutløsende, etc.
Åpen Klasse
Aktiviteter som faller utenfor de tradisjonelle kampanjer.