Mester Grønn er én av de tre nominerte.

Disse tre kan bli årets butikkjede

Butikkjedene Kitch'n, Match og Mester Grønn er alle i finalen og kan bli «Årets butikkjede 2016» på Kjøpesenterkonferansen.

Publisert

Konkurransen deles ut av Nordic Council of Shopping Centers under Kjøpesenterkonferansen, og regnes som en av de fremste utmerkelsene innen detaljhandel i Norge.

I alt tre norske butikkjeder er nominert til prisen «Årets butikkjede 2016» som deles ut under Kjøpesenterkonferansen på Scandic Fornebu den 20. oktober. Prisen deles ut hvert år av Nordic Council of Shopping Centers, og i år er det kjedene Kitch`n, Match og Mester Grønn som er finalister.

Match er den andre av de tre i finalen.

− Norsk detaljhandel er i ferd med å etablere seg på et internasjonalt høyt nivå, og det å være blant de utvalgte finalistene i denne konkurransen er derfor en sterk prestasjon. Er man blant finalistene har man bevist høy prestasjon på svært mange områder, sier Hilde Maren Schjager I Nordic Council of Shopping Centers.

Vurdert nøye

Årets nominerte er valgt ut blant en lang rekke butikkjeder i Norge, og det er kjøpesenterbransjen selv som stemmer frem de aller beste. Til grunn for utvelgelsen ligger blant annet kjedenes omsetningsutvikling, service, butikkutforming, markedsføring, konsept og evne til fornyelse. I tillegg må kjeden oppleves om en god og aktiv samarbeidspartner for kjøpesentrene.

Og Kitch'n er den tredje nominerte.

− Kjøpesenterbransjen er i rivende utvikling, og er avhengig av kjeder og leietakere som bidrar positivt i denne utviklingen. Et kjøpesenters suksess er avhengig av summen av sine leietakeres prestasjon. Denne prisen er svært viktig fordi den gir små og store butikker og kjeder mulighet til å lære av de aller beste, sier Schjager.

Samler kjøpesenterbransjen

Kjøpesenterkonferansen samler årlig de viktigste aktørene innen kjøpesenterbransjen og norsk detaljhandel. Konferansen skal formidle ny kunnskap, inspirasjon og nye idéer til deltakerne. I år som tidligere står en lang rekke internasjonale og nasjonale størrelser på scenen. I tillegg til prisen for årets butikkjede deles det også ut priser for årets kjøpesenter og for de beste markedsføringskampanjene.

Powered by Labrador CMS