Amanda vant kjøpesenterpris

Gull til SKAManda

Under årets kjøpesenterkonferanse vant Amanda Senter pris for sin kampanje «Skam», og fikk rosende omtale for sin evne til å involvere sine målgrupper.

Publisert

Hvert år kårer Norwegian Council of Shopping Centers bransjens beste markedsføringskampanjer under den årlige Kjøpesenterkonferanse. I kategorien «åpen klasse» var Amanda i år nominert sammen med Byhaven i Trondheim og Herkules i Skien, og stakk til slutt av med seieren i den krevende kategorien.

− Kampen om denne prisen er knallhard, og kjøpesentre fra hele landet leverer inn bidrag til konkurransen. Å vinne er derfor et tydelig bevis på at senteret har hatt evnen til å tenke nytt og smart, og ikke minst at kampanjen har skapt gode resultater, sier styreleder Rolf O. Svendsen i NCSC.

Aktuelt og virkningsfullt

Kampanjen «Skam» bygget på den etter hvert så kjente NRK-serien, og var rettet særlig inn mot yngre målgrupper. Den benyttet de sosiale mediene Instagram og Snapchat som hovedkanaler, og fungerte svært godt, til tross for små budsjetter.

− Kampanjen var så nyskapende at den forsterket budskapet betraktelig. Amanda klarte på en vellykket måte å være aktuelle og være relevante for en vanskelig målgruppe som i tillegg lot seg involvere. Det gav imponerende resultater og Amanda var en enstemmig og soleklar vinner hos juryen, sier Rolf O. Svendsen i NCSC.

Høythengende priser

NCSCs kjøpesenterkonferanse er en av de viktigste arrangementene i kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen. Konferansen samler de viktigste personene fra kjøpesenterbransjen, men også fra kjeder og butikker fra hele landet. Prisene som hvert år deles ut er av stor betydning for de som vinner. I tillegg til markedsføringsprisen «den gylne ide» deles det også ut pris for «årets kjøpesenter», «årets butikkkjede» og «årets driftsteam».

− Pågangen til konkurransen og oppmerksomheten rundt vinnerne øker fra år til år. Prisene er blitt et viktig verktøy for å inspirere og øke kvaliteten på arbeidet både kjøpesenter- og detaljhandelsbransjen, sier Rolf O. Svendsen i NCSC.

Powered by Labrador CMS