Varner og Klarna skal samarbeide i Norden.
Varner og Klarna skal samarbeide i Norden.

Klarna inngår omfattende samarbeid med Varner

Varner inngår et omfattende samarbeid med Klarna som skal gjøre selskapet til Nordens ledende omnikanal motekonsern. Fra nå av kan kundene betale med Klarna Checkout i alle kjedens nettbutikker.

Publisert

Familieeide Varner skal sammen med Klarna akselerere sin satsing på netthandel.

– Vårt og hele retailbransjens behov for å kunne tilby kundene en helt friksjonsfri kjøpsopplevelse på nett har økt ytterligere det siste året. Klarna har flere av verdens ledende varemerker innen mote og livsstil i sin portefølje, og vi er overbevist om at deres ekspertise og erfaring kommer til å gjøre våre kunder enda mer fornøyde og føre til et langvarig partnerskap mellom Klarna og Varner, sier markedssjef i Varner, Knut Vidar Nilsen.

I løpet av våren og sommeren har de merket en kraftig etterspørselsvekst i sine mange nettbutikker og kommer til å ha en omsetning på rundt en milliard svenske kroner fra netthandel i løpet av året.

Vil tilby Klarna Shopping Assistant

I tillegg til Klarnas betalingsløsninger vil også Varners motekjeder på nett tilby Klarna Shopping Assistant (KSA). Denne gjør det mulig for kunden enkelt selv å velge leveringsmåte og utleveringspunkt i nettløsningen. Det betyr at om det er enklere for kunden å hente pakken i nærheten av jobben, kan hun velge det direkte i løsningen.

Kunden kan også følge leveransen i Klarnas app og få et varsel når produktet har ankommet utleveringsstedet. Alt er samlet på ett sted.

– Varner har som ambisjon å ligge i forkant, ikke bare når det gjelder mote, men også innovasjon og service til sine kunder. Det gjør oss til en perfekt match. Vi er selvsagt veldig stolte over å få være med og utvikle hele handleopplevelsen for Varners mange og populære varemerker. Gjennom dette partnerskapet får Varners varemerker økt sin eksponering mot de mange millionene kunder som benytter seg av Klarnas app i Norden. Samtidig får Varners kunder en enkel og smidig kjøpsopplevelse både når de foretar det faktiske kjøpet, og i forbindelse med levering og eventuell returhåndtering, sier markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad. (Pressemelding)