Komplett reorganiserer Markedsplassen
Komplett reorganiserer Markedsplassen og avslutter samarbeidet med eksterne partnere. Å sikre en god og enkel handleopplevelse for kundene har vært avgjørende for beslutningen. Totalt 12 medarbeidere blir berørt av endringen.
– Ambisjonen da vi lanserte Komplett Markedsplass var å tilby kundene et større utvalg av produkter på vår plattform med Komplett-kvalitet fra A–Å. Kundene har gitt oss tilbakemelding på at handleopplevelsen ikke har vært god nok. Som et eksempel er Komplett kjent for raske og gode leveranser fra vårt lager i Sandefjord. Med mange eksterne partnere på vår plattform hvor varene kommer fra ulike lagerlokasjoner, har det vært vanskelig å gi kundene en enhetlig frakt- og leveringsløsning. Vi er kompromissløse når det gjelder å gi kundene våre den beste handleopplevelsen, sier Lars Olav Olaussen, konsernsjef i Komplett Group.
Komplett Markedsplass ble lansert i juli 2017 og over 100 partnere er integrert i plattformen. Avtalen med de eksterne partnerne blir sagt opp. Totalt 12 medarbeidere blir berørt av endringen.
– Å være innovativ handler om å prøve og feile. Markedsplassen fungerte ikke slik vi ønsket, og da tar vi et steg tilbake før vi staker ut kursen videre. Vi har hatt gleden av å samarbeide med svært dyktige aktører med sterkt kundefokus, men samlet har vi ikke klart å gjøre det enkelt nok for kundene. Nå kommer vi til å fokusere sterkt på Komplett i Norge samtidig som vi ønsker å utvikle Markedsplassen i ny form. Vi vil forsøke å finne gode løsninger for medarbeiderne det gjelder, men vi kommer dessverre ikke utenom oppsigelser. Det beklager vi sterkt, sier Olaussen.
(Pressemelding)