Foto: MENY

MENY Oslo City med streetfood

Nylig åpnet MENY Oslo City dørene etter ombygging. Butikken er første i norsk dagligvare som lanserer et streetfood-konsept.

Publisert

Butikken er en pilot i MENY-kjeden hvor mange nye, mer urbane konsepter testet ut. Streetfood-avdelingen, som ligger like ved inngangspartiet og med kort vei til betalingsområdet, består av tre take-away-varianter: sushi, taco og pizza. Butikken har også et lite «påsmurt-utsalg» med egen betalingskasse og egen kaffebar ved betalingskassene inne i butikken. I tillegg er den mer åpen med bredere «handleganger», flere selvbetjeningskasser og mulighet for å gå kortere runde gjennom, alt for raskere handel for tusenvis av kunder som daglig strømmer gjennom.

– Butikken er et bevis på vår lokale skreddersøm.. Vi må tilpasse butikkene til beliggenheten, det vl si kundenes behov og handlemønstre. Oslo City er et knutepunkt hvor mange kunder passerer, de har ofte dårlig tid, de har ikke bil og de spiser mat i farta. Samtidig bor 75% i Oslo i 1-2 personshusholdninger og stadig flere av dem velger enklere måltidsløsninger eller å spise ute, sier MENY-sjef Vegard Kjuus i en pressemelding. Han understreker at matglede, kvalitet og gode råvarer ligger i bunn i alt MENY gjør.

MENY Oslo City 

  • Første dagligvare i Norge som lanserer streetfood-konsept i butikk: Tre enkeltstående konsepter av raske, ferdige måltidsløsninger basert på gode råvarer: sushi, taco og pizza.
  • Streetfood-delen ligger like ved inngangspartiet, hvor det også er kort vei til betalingsområdet. Her er det også drikke tilgjengelig i kjølere, samt typiske i farta-produkter (yoghurter o.l.).
  • I inngangspartiet, som har en stor frukt- og grøntavdeling, ligger også en liten «påsmurt-utsalg» med egen betalingskasse.Egen kaffebar ved betalingskassene, slik at man kan ta med en kaffe på vei ut.
  • Mer åpen og luftig butikk, bredere «handleganger», flere selvbetjeningskasser og mulighet for å gå kortere runde gjennom butikken, alt for raskere handel for tusenvis av kunder som daglig strømmer gjennom.
  • Antall varer er ca. 10 000 med en stor, fin ferskevareavdeling. I noen tørrvarekategorier er vareutvalget redusert (slik som dyrefor, borddekning, lyspærer, noe hermetikk).
  • Salgsarealet øker fra 840 kvm til 940 kvm. Snittet i MENY er 1200 kvm salgsareal.
  • Enkeltvarer er løftet frem, slik som tran og multesyltetøy! Dette fordi det er en enorm etterspørsel etter disse produktene fra kinesiske turister.
  • Omsetning i fjor var på NETTO 155 millioner kroner. Er en av Norges største dagligvarebutikker målt i salg pr kvadratmeter.

 

Powered by Labrador CMS