Kundenes tilfredshet med Posten og Bring øker. Foto: Håvard L. Jørstad/ Posten Norge
Kundenes tilfredshet med Posten og Bring øker. Foto: Håvard L. Jørstad/ Posten Norge

Posten klatrer på kundebaromenter

Posten klatrer 52 plasser på Norsk Kundebarometer.

Publisert

Norsk Kundebarometer måler kundetilfredshet, og Posten klatret fra 113. plass i fjor til 61. plass i år. Kundenes tilfredshet øker fra 70,5 til 74,3 poeng på en hvor 100 er best. Siden 2008 har Postens kundetilfredshet økt med over 10 prosentpoeng, fra 63,7, noe

Konserndirektør Kommunikasjon Elisabeth H. Gjølme naturlig nok er fornøyd med:

– Dette er svært gledelig, både for kundene og for alle i Posten og Bring som står på for å gjøre kundene fornøyde, hver eneste dag. Det at vi gjør et så stort hopp, selv i en tid med store endringer, er et tegn på at det målrettede arbeidet vårt med å vinne kundens hjerte fungerer

Lojale kunder

De spurte i undersøkelsen får fire spørsmål om kundetilfredshet og ett om lojalitet. Også på lojalitetsmålingen skårer Posten høyt. Status i år er 5. plass etter Sporveien T-banen, Fjord 1, Ruter og Spotify.

Norsk Kundebarometer, i regi av Handelshøyskolen BI, har gjennom tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Mer enn 9.000 forbrukere har sagt sin mening i undersøkelsen, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen 182 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer får sin dom i undersøkelsen.