Lindex doblet driftsresultatet
Moteselskapet Lindex fortsatte sin positive utvikling i 3. kvartal med en salgsvekst på 3,4 prosent og en dobling av driftsresultatet sammenlignet med fjoråret.
Konkret: Driftsresultatet økte fra 5,5 millioner euro til 10,8 millioner euro. Den sterke resultatutviklingen kommer av økt salgsvekst, bedre marginer og reduserte kostnader som følge av effektiviseringstiltak, heter det i kvartalsrapporten.
Nettsalget viste en økning på hele 65 prosent for kvartalet.
– I det ligger at vi fortsetter å utvikle vårt online-tilbud og vokser digitalt, både gjennom egne kanaler og i samarbeid med globale moteplattformer. Måten vi møter og skaper verdier for kunden på, er nøkkelen til vår suksess, hvor bærekraftig utvikling er en viktig del. Jeg har et veldig stor tro på fremtiden vår – at vi fortsetter å utvikle Lindex til et sterkt globalt merke, sier adm. direktør Susanne Ehnbåge (bildet) i dagens kvartalsrapport.