
Sterk kundevekst ga økte inntekter
Årets tredje kvartal ser bra ut for Zalando.
Zalandos rapport for tredje kvartal 2017 viser at inntektene økte med 28,7 prosent fra samme periode i fjor, til 1 074,7 millioner euro. Økningen kommer av at stadig flere handler på Zalando; selskapet opplever en kvartalsvis økning på én million kunder, og er nå oppe i 22,2 millioner aktive kunder. Det skriver Zalando i en pressemelding.

– Zalando holder farten oppe gjennom tredje kvartal 2017, og jeg er glad for å kunngjøre at vi opprettholder vårt ambisiøse mål om en årlig vekst på 20-25%. Vi fortsetter å være markedsledende i Norden, og gleder oss til ytterligere å øke aktiviteten ved vårt lokale lager i Brunna utenfor Stockholm, sier Kenneth Melchior, Norden-sjef i Zalando.
De første pakkene fra lageret i Brunna ble sendt ut 16. oktober.
- Les også: Zalando halverer leveringstiden i norden
– Dette er neste steg i hvordan vi vil forbedre kundeopplevelsen for vår stadig økende nordiske kundebase, sier Melchior.
Her finner du Zalandos kvartalsrapport
(Pressemelding)

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her