
Europris med ‘monstervekst’ i 3. kvartal
Europris omsatte i 3. kvartal for 1.477 millioner kroner, opp fra 1.352 millioner i samme kvartal 2018. Det er en økning på 9,2 prosent – sju ganger mer enn markedet.
Under presentasjonen av kvartalsresultatet i morges kalte konsernsjef Pål Wibe det ‘et monsterresultat’ etter ‘et fantastisk kvartal’.
Like-for-like var veksten 7,5 prosent, betydelig over den gjennomsnittlige markedsveksten på 1,3 prosent, fremgår det av børsmeldingen.
– Jeg er glad for å se fortsatt sterk omsetningsvekst drevet av kundetrafikk, kommenterer Pål Wibe, konsernsjef i Europris.
– Jeg er også stolt og glad for å se en kontinuerlig forbedret gjennomføring av sesongensalg og kampanjer. Å være Norges nummer én i denne sektoren setter oss i en unik posisjon til å fortsette vår lønnsomme vekstreise.

Europris åpnet én ny butikk i tredje kvartal, flyttet en butikk og foretok to butikkmoderniseringer. Seks nye butikker ble åpnet de første ni månedene.