Lars Monsen åpner sin 6. og 7. butikk
Eventyreren er upåvirket av korona og åpner i morgen sin 7. butikk.
Lars Monsen åpnet sist torsdag sin 6. butikk i Bergen og i morgen sin 7. butikk, dagen før Black Friday, på Sirkus shopping i Trondheim.
Monsen har åpnet fire butikker hittil i år. Ekspedisjonsfareren er ikke påvirket negativt av korona, men i stedet opplevd god etterspørsel etter produktene sine. Folk har aldri vært så mye på tur som nå.
– Jeg har opparbeidet meg mye erfaring på hvilket utstyr og bekledning som fungerer gjennom mine 5.000 døgn ute i naturen. Gjennom mitt samarbeide med den nordnorske familiebedriften Løvold, åpner vi vår 7. butikk i Trondheim, sier Lars Monsen.
Smarte produkter
Lars Monsen satser på butikker med høy kunnskap hos de ansatte om produktene og personlig service. Monsen selger ikke bare varer, men deler også egne erfaringer med kundene. Han garanterer at produktene vil fungere på korte og lange turen. Lars Monsen Shop selger blant annet dunjakker, ulltrøyer og turutstyr som packraft, sekker, telt og turkjeler.
Alle produkter skal ha en "Lars-faktor". Monsen står selv bak produktutviklingen og har lagt stor vekt på smarte funksjoner. Sokkene og boksershortsen har en hempe så de kan henges til tørk over bålet eller i trærne. Samekniven har flere funksjoner og kan brukes til å fyre opp bålet. Kniven har en krok på enden som gjør det enklere å løfte av kaffekjelen fra bålet.
– Hvert et produkt har en unik funksjon som er gjennomtenkt. Lars er utrolig kreativ og praktisk, sier Chris Løvold som er ansvarlig for butikkjeden.
– Nå under korona så har mange funnet veien ut i naturen, det har vi virkelig merket. Turutstyret vårt har vært så etterspurt at vi solgte mere enn hva vi har klart å produsere. Det har dessverre vært utsolgt for en del utstyr og bekledning, men nå har vi fylt opp lageret, og forberedt til å møte etterspørselen, nå som det første snøfallet er kommet og julegavehandelen så smått har startet, fortsetter Løvold
Lars Monsen er kjent for en nøkternhet og anbefaler ingen å kjøpe noe de ikke trenger. (Pressemelding fra Sirkus Shopping)