Ny Europrisbutikk på 25-årsdagen
Europris markerer kjedens 25-årsjubileum i år, og moderniserer og nyåpner i høyt tempo. I går, ganske nøyaktig 25 år etter at den første Europrisbutikken ble åpnet i Stavanger, åpnet kjeden ny butikk i Langevåg.
Dette blir kjedens butikk nummer 246. Samtidig pågår åpningen av nye butikker og oppgradering av gamle fullt, skriver Europris i en pressemelding.
1196 kvadratmeter attraktiv butikk
– Veldig mange gleder seg til at vi åpner Europris-butikk her. Det er ingen annen butikk som Europris i Langevågen, sier butikksjef Marthe Vadseth.
26-åringen har vært tre år i Europris, og har gjort kometkarriere fra ekstrahjelp til butikksjef i løpet av disse tre årene.
– Jeg har kjempetro på butikken her, og det blir kjempegøy å få prøve seg med fullt lederansvar. Butikken er blitt veldig fin og attraktiv og er på hele 1196 kvadratmeter, sier Vadseth. Hun skryter av opplæringen hun har fått og lover å levere en strøken butikk.
Åpner nytt og moderniserer i høyt tempo
Europriskjeden åpnet i 2016 11 nye butikker, gjennomførte 11 relokaliseringer mens 25 butikker ble bygget om og modernisert.
– Dette er det største omfanget av moderniseringer og oppgraderinger i Europris sin historie. De gode resultatene og tilbakemeldingene fra kunder i de oppussede butikkene gjør at vi fortsetter moderniseringsreisen, sier administrerende direktør Pål Wibe i Europris.
– Den høye takten opprettholdes i 2017 med planlagt 11 nye forretninger, 22 ombygginger og åtte relokaliseringer. Vi er veldig trygge på at kundene etter hvert i stadig økende grad vil merke denne forandringen av Europris- konseptet, sier Wibe.
Vokser mer enn markedet
Europris skriver videre i pressemeldingen at kjeden i 2016 vokste betydelig mer enn markedet for øvrig. De viser til en total vekst på 7,7 prosent og en sammenliknbar vekst på 4,1 prosent.
Lavprissegmentet som Europris er en del av, har tatt markedsandeler hvert eneste år i Norge de siste 17 årene, ifølge Wibe.
– Europris har slått markedet hvert eneste år de siste 11 årene, og ut fra de positive tilbakemeldingene kundene gir oss på våre nye og moderniserte butikker, er det ingen grunn til at den trenden ikke skal fortsette, sier Wibe.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her