Kari Traa lanserer sko
Kari Traa lanserer nå for første gang en egen kolleksjon med sneakers, med syv ulike par laget eksklusivt for jenter.
– Vi har lenge fått høre fra mange av jentene som bruker klærne våre at Kari Traa-sko står på ønskelisten deres, så det er med stor glede vi endelig kan presentere resultatet, sier markedssjef i Kari Traa, Sissel Himle.
Skoene kommer i to ulike modeller; «Fres» og «Fus». De blir å finne i sort og hvit, men også flere lekne farger som matcher høstens øvrige kolleksjon fra Kari Traa. Skoene skal tilføre en fresh og ny look innenfor den populære sneakers-trenden som dominerer motebildet.
Raskest voksende
Lanseringen kommer på et godt tidspunkt for merkevaren, som nå er Europas raskest voksende sportsmerke for kvinner.
Fra å primært være et ullundertøysmerke har Kari Traa utviklet seg for hver sesong med stadig større kolleksjoner innenfor trening og utendørsbekledning. I vår ble det også lansert en egen active wear-kolleksjon av trendy fritidstøy.
Kari Traa-jenta har gått «barbeint» i 16 år nå, men i høst vil hun endelig ha full bekledning fra topp til tå! Heter det i en pressemelding.
Av jenter, for jenter
Konkurransen i sneakers-markedet er stor, men det finnes foreløpig ingen andre sneakers-merker kun for jenter.
– Fordi vi er en merkevare av jenter, for jenter har alle avgjørelser i prosessen blitt tatt med tanke på jenters behov og preferanser, dette gjør oss unike på markedet slik det ser ut i dag. Der mange sportsmerker tradisjonelt sett har fokusert på mannen, for deretter å «shrink it and pink it» for kvinnen, er det her kun fokusert på kvinnen fra start til slutt. Kvinnefoten er tross alt annerledes enn mannens, og det stiller ulike krav til alt fra produksjon til design, sier Himle.
Stjeler showet med Mona Berntsen
Alt handler om å skape sko som er så komfortable og frigjørende at jenter kan fortsette å leve aktive og hektiske liv, og gjøre akkurat det de føler for, når de føler for det. Ønsket er rett og slett å la dem «run the show»; som også er tema for markedskampanjen for skoene.
Kampanjen frontes av danseren og TV-profilen Mona Berntsen. Gjennom forskjellige scener danser hun seg gjennom sko-kolleksjonen, i kampanjefilmen med samme navn. Dansen er også koreografert av den tidligere «So You Think You Can Dance-vinneren» som nylig har returnert til Norge etter hektiske år på turne med popidolet Justin Bieber.
– Mona er en sneakers-entusiast med stor lidenskap for dans. Er det noen som vet hvor viktig godt fottøy er, er det henne, sier Himle.
Kampanjen «Run The Show» handler om å inspirere kvinner til å ta plass og styring i sitt eget liv slik man selv vil, uten å bry seg om hva andre måtte tenke eller mene.
– Der er Berntsen, som satset alt på en usikker dansekarriere som 20-åring i LA, et stort forbilde. Det er viktig for oss å ha sunne og modige rollemodeller for Kari Traa-jentene, og vi håper de vil føle seg like selvsikre og trygge på seg selv når de går nedover gata i våre sko, som Berntsen er på dansegulvet.
Karitraa.com
Etter 14 år med hovedsatsing i Norge, har vi nå stadig mer fokus på Skandinavia og USA. Med nye karitraa.com kan vi treffe jentene våre direkte på tvers av landegrenser. Og for første gang gir vi amerikanske jenter tilgang til å shoppe på nettsiden vår. Det gir en helt ny grobunn for oss internasjonalt. Konsumenten vår er for lengst blitt digital, og handler mer og mer på nettet. Ikke bare handler de der, men de søker også inspirasjon og råd gjennom sosiale og online medier. Vår visjon har hele tiden vært å være mer enn bare klær, men snarere et trygt miljø som inspirerer jenter til å pushe grenser og leve ut sine drømmer.
Karitraa.com vil derfor i aller høyeste grad bli mer enn en nettbutikk. Her vil vi dele råd og tips, intervjuer med sterke personligheter, i tillegg til å gi jentene tilgang til hele vårt brede sortiment. ifølge pressemeldingen.
Kilde: Tekstilforum