Lindex støtter kreftforskning sammen med kundene sine
Rosa sløyfe-måneden er en viktig måned som forener Lindex’ kunder og medarbeidere. I tillegg til å selge Kreftforeningens Rosa sløyfe-produkter vil Lindex i år donere 10 prosent av omsetningen fra den første helgen i oktober. Motekjeden donerer også alt overskuddet fra spesialdesignede produkter i resirkulerte materialer.
– Vi mener at vi er sterkere sammen, og at vi kan utgjøre en forskjell ved å samarbeide. Lindex er fylt med og omgitt av kvinner, og vi føler et ansvar overfor hver eneste av dem. Derfor mener vi det er viktig å støtte opp om kampen mot brystkreft. I løpet av årene har vi samlet inn 14,8 millioner euro, og det er takket være våre fantastiske kunder og medarbeidere. Nå ser vi frem mot årets Rosa sløyfe-måned og håper å kunne gi et betydelig bidrag til den viktige forskningen, sier administrerende direktør Susanne Ehnbåge.
Den første helgen i oktober donerer motekjeden 10 prosent av omsetningen i alle Lindex-markeder og på lindex.com. I tillegg har kundene muligheten til å runde opp sluttsummen i kassen for Rosa sløyfe i alle butikker. Motekjeden har også designet en paraply og en handleveske laget av resirkulert materiale der alt overskudd fra omsetningen vil bli donert.
Lindex begynte å støtte Rosa sløyfe-aksjonen i 2003 og har siden det brukt oktober til å øke oppmerksomheten rundt og bidra til kreftforskning. Sammen med kundene i alle Lindex’ 18 markeder, har motekjeden bidratt til økt bevissthet om sykdommen og har så langt donert 14,8 millioner euro til kreftforskning.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride