
Lindex støtter kreftforskning sammen med kundene sine
Rosa sløyfe-måneden er en viktig måned som forener Lindex’ kunder og medarbeidere. I tillegg til å selge Kreftforeningens Rosa sløyfe-produkter vil Lindex i år donere 10 prosent av omsetningen fra den første helgen i oktober. Motekjeden donerer også alt overskuddet fra spesialdesignede produkter i resirkulerte materialer.
– Vi mener at vi er sterkere sammen, og at vi kan utgjøre en forskjell ved å samarbeide. Lindex er fylt med og omgitt av kvinner, og vi føler et ansvar overfor hver eneste av dem. Derfor mener vi det er viktig å støtte opp om kampen mot brystkreft. I løpet av årene har vi samlet inn 14,8 millioner euro, og det er takket være våre fantastiske kunder og medarbeidere. Nå ser vi frem mot årets Rosa sløyfe-måned og håper å kunne gi et betydelig bidrag til den viktige forskningen, sier administrerende direktør Susanne Ehnbåge.
Den første helgen i oktober donerer motekjeden 10 prosent av omsetningen i alle Lindex-markeder og på lindex.com. I tillegg har kundene muligheten til å runde opp sluttsummen i kassen for Rosa sløyfe i alle butikker. Motekjeden har også designet en paraply og en handleveske laget av resirkulert materiale der alt overskudd fra omsetningen vil bli donert.
Lindex begynte å støtte Rosa sløyfe-aksjonen i 2003 og har siden det brukt oktober til å øke oppmerksomheten rundt og bidra til kreftforskning. Sammen med kundene i alle Lindex’ 18 markeder, har motekjeden bidratt til økt bevissthet om sykdommen og har så langt donert 14,8 millioner euro til kreftforskning.
Flere retailnotiser
-
EET Group lanserer klimapositive IT-forsendelser
-
Prior får ny logo og visuell identitet
-
Louis Vuitton kjøper Birkenstock
-
Jollyroom vokser
-
Element Logic passerte milliarden
-
4 av 10 unge har datoskrekk
-
Bråstopp for grensehandelen i 2020
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten