Christina Gabrielsen Sandvær åpnet motebutikken Klesskapet på Melbu i fjor.

Handler i butikken - uten å være der

Butikken Klesskapet på Melbu er veldig fornøyd med deltakelsen i Norges første live shopping-prosjekt i Vesterålen – "Heimhandla.

Publisert

Prosjektet, som næringsforeningene i Hadsel og på Sortland står bak, går ut på direktesendt shopping på Facebook som gjør det mulig å handle i butikken – uten å være der. De kalles live shopping hvor kunden får personlig kundebehandling. Målet har vært at små, lokale butikker kan slå seg sammen og nå ut til et større publikum.

Klesskapet har så langt hatt én live-sending via Facebook og er godt fornøyd med resultatet.

Fornøyd med Facebook

Christina Gabrielsen Sandvær i Klesskapet AS forteller til Retailmagasinet:

– Jeg har hatt én live-sending fra butikken min, i regi av de flinke folkene bak initiativet "Heimhandla". Det var veldig gøy, og det var en god del som så det ‘live’. Dessuten blir videoen liggende på Facebook en stund også. Jeg tror absolutt at det er en løsning som kommer til å bli stadig mer populært fremover.

– Ellers har jeg brukt Facebook aktivt det året jeg har hatt drift, og det har utelukkende vært positivt. Det er enkelt for kundene å ta kontakt med meg, det er lettvint å legge ut bilder av varene mine, altså å få fram det jeg har i butikken.

Gratis hjemkjøring

– Det viktigste er at shopping skal være lettvint å hyggelig for kunden, så jeg tar imot Vipps-betaling og jeg sender til kunder over hele Norge. I disse koronatider tilbyr jeg også hjemlevering gratis i hjemkommunen, Hadsel (med Melbu og Stokmarknes), avslutter Christina Gabrielsen Sandvær.

Powered by Labrador CMS