Tung satsing på opplevelser på Mall of Tripla
Torsdag var det storslått gjenåpning av Mall of Tripla i Helsinki med 250 butikker og 60 spisesteder over fem etasjer, spektakulære attraksjoner som innendørs sandstrand og Music Hall of Fame.
Mall of Tripla ligger i Nord-Helsingfors, integrert med den lokale jernbanestasjonen.
Rundt en tredjedel av området er øremerket for attraksjoner som inkluderer kulinariske opplevelser, en innendørs sandstrand, kino, surfesenter, bowling og en finsk Music Hall of Fame.
Første etasje er forbeholdt dagligvarehandel med konsepter som K-Supermarked, Lidl, Prisma og Alko samt Market Zoo.
Også et faghandelssenter
Blant faghandelsaktørene finner man motekjedene Cropp, Reserved, Mojito, Sinsay og House. Svenske konsepter innbefatter Brothers, Björn Borg, Gina Tricot, H&M, Ur & Penn, Glitter og Clas Ohlson.
Clas Ohlson er glad for å ha fått en sentral lokalisering: – Jeg er veldig stolt av butikkteamet som har bygget den nye butikken – nr. 43 i Finland. Det betyr at vi stadig tar nye skritt for å komme nærmere kundene våre, sier Virpi Viinikainen, Country Manager Finland. Butikkens salgsareal er på 1200 kvm og ligger i første etasje.
"By i en by"
– Vi er overbevist om at folk vil elske dette. Målet vårt er å utvikle Mall of Tripla til en ny type sentrum som virkelig er en del av kundenes hverdag. Dette er det beste stedet for en ny "by i en by", ettersom Mall of Tripla er så lett tilgjengelig hvor som helst. Det viktigste for oss er imidlertid at folk kommer og tilbringer tid her, virkelig føler seg hjemme og fortsetter å komme tilbake, sier Kati Kivimäki, senterleder for Mall of Tripla, i en kommentar.
Senteret eies og drives av YIT, Ilmarinen, Conficap og Fennia.