Skjermdump fra en av Byggmax' nye reklamefilmer.

Byggmax prøver humor i markedsføringen

Byggmax og Henrik Fladseth har spilt inn tre humoristiske filmer for sosiale medier. Med Fladseth i hovedrollen testes byggevarehusets produkter i ulike produkttester.

Publisert

Komikeren Henrik Fladseth tester i tre 60-sekunders filmer produkter fra Byggmax og ett annet ikke navngitt byggevarehus. Gjennom produkttestene lover Byggmax at deres produkter holder samme kvalitet som konkurrentenes, men til en lavere pris.

– Det er noen fordommer der ute om at vi har dårligere produktkvalitet siden vi er billigere. Det er langt fra sannheten. Byggmax har ofte samme leverandør som de andre store byggevarehusene i Norge, men vi har bedre priser, sier Mattias Ankarberg, CEO i Byggmax Group.

I filmene medvirker Fladseth som produkttester sammen med en assistent, en representant fra Byggmax og en person fra et ikke navngitt byggevarehus. Hver film inneholder en test av et produkt. Én film viser når Henrik tester betong, en annen hvitgrunnet panel, og den tredje viser test av eikeparkett.

– Vi tror at humor og glede er en god måte for oss å kommunisere hvem vi er og hva vi kan tilby våre kunder, sier Mattias Ankarberg.

– Det er dessuten utrolig kult å få jobbe med Henrik Fladseth, avslutter han.

Filmene vises på sosiale medier fra og med juli. Se filmene med Henrik Fladseth her.

Powered by Labrador CMS