PARTNERE – Jonas Wärn, adm.dir. Resolut (t.v.) og Gunnar Larsen, adm.dir. BrandMaster. (Foto: BrandMaster)

BrandMaster AS eneeier av Marketing Systems AB

Med dette oppkjøpet bekrefter BrandMaster AS sin posisjon som den ledende aktør innen programvare for markedsføring og digital merkevarehåndtering i Norden.

Publisert

Det skriver selskapet i en pressemelding. BrandMaster og Resolut har i mer enn 20 år utviklet og levert digitale markedsføringsløsninger til kjente merkevarer i Norden og resten av verden. Løsningene er 100 prosent skybaserte og gjør det enkelt for kunder å løpende følge opp og styrke sin tilstedeværelse i alle digitale kanaler.

‘Solid og pålitelig leverandør’

– Resolut har vært en solid og pålitelig leverandør siden tidlig 2000-tallet. Deres posisjon innenfor bilbransjen, bank- og finansbransjen, er en perfekt match for oss. Kombinasjonen av omfattende domenekunnskap og fokus på løsninger som er enkle å administrere for både store og mindre bedrifter har vist seg å gi svært gode resultater for kundene – vi tror at vi sammen vil kunne styrke denne leveransen ytterligere – særlig innen analyse delen som i siste instans er der kunden enkelt kan måle sin posisjon i forhold til konkurrenter og egne markedsaktiviteter, sier Gunnar Larsen, adm.dir. i BrandMaster.

– Det samlede konsernet vil passere NOK 100 millioner i årlige inntekter og blir dermed en solid leverandør i dette markedet. Med like verdier og sterkt engasjement for våre kunder og produktutvikling, er vi sikre på at den nye virksomheten vil være positiv for både nåværende og nye kunder, sier Larsen.

Totalleverandører til kjente merkevarer

BrandMaster og Resolut har de siste 10 årene blitt totalleverandører til kjente merkevarer som trenger løpende kontroll og oppfølging på kanalvalg og investeringer innen markedsføring og merkevarestyring. Fokus er kontinuerlig kontroll med egen merkevare, enhetlig kommunikasjon og administrere markedsføringsaktiviteter. Produktapplikasjonene effektiviserer arbeidsprosessene som er nødvendige for markedsførere for å redusere time-to-market, øke inntektene og effektiviteten, beskytte merkevaren med mer.

Fremover får selskapene muligheten til å bruke egen ekspertise og kunnskap til å vokse og styrke produktporteføljen med det beste fra to verdener.

Ville finne den rette partneren

– Etter 20 år med utvikling og levering av markedsførings- og merkevareløsninger, ønsket vi å finne den rette partneren som gjenspeilet og delte våre verdier for våre ansatte, kunder og produkter for å vokse internasjonalt og fortsette vår fantastiske reise. I denne prosessen, passet BrandMaster oss som hånd i hanske, og det føltes naturlig å slå seg sammen med dem. Sammen er vi to sterke merkevarer som kan sikre en solid posisjon i det internasjonale og det svenske markedet. Vi vil vokse sammen og bli enda mer effektive og produktive, noe som er fordelaktig for både nåværende og fremtidige kunder - og selvfølgelig for våre ansatte, sier Jonas Wärn, adm.dir. i Resolut Marketing Systems.

– BrandMasters strategi er fokusert mot å følge våre kunder i nye markeder. Gjennom oppkjøpet får vi på plass et eget kontor i USA som vil styrke oppfølging av våre eksisterende internasjonale kunder som Mercedes-Benz, BMW, Johnson & Johnson, Bridgestone, Equinor, Circle K og Yara International. I løpet av 2019 skal vi være godt etablert med egne selskap i UK og Tyskland.

– BrandMaster og Resolut vil fortsette virksomheten som vanlig fremover, mens vi utforsker mulighetene i vår felles styrke, bransjeerfaringer og kunnskap som vil utvikle vårt selskap videre.

Markedsførings- og merkevareløsninger har eksistert i markedet siden tidlig 2000, men det er fortsatt stort potensiale i markedet for merkevarer som ennå ikke har oppdaget de betydelige fordelene slike produkter tilbyr. Vi gleder oss til veien videre sammen.

‘Bare sett toppen av isberget’

– Et høyt kostnadsnivå i Skandinavia tvinger oss til å levere høy kvalitet og effektive programvareløsninger for å være konkurransedyktige i det globale markedet av markedsføringsløsninger, sier Gunnar Larsen. – Vi har bare sett toppen av isberget innen digitalisering og merkevareautomatisering, da markedsførere har vært noe tilbakeholdne med å jobbe prosessorientert. Vi ser nå at dette er et økende «must have», og vi er trygge på at vi er i forkant av en ny bølge – ikke ulik den vi så når ERP systemene ble vanlige tidlig på 90 tallet.

(Pressemelding)

Om BrandMaster

BrandMaster ble etablert i 1998 og har siden den gang vokst til å bli en av Europas ledende programvarehus innen markedsførings- og merkevareløsninger. Basert på SaaS, har BrandMaster utviklet en solid applikasjonsplattform som bidrar til en “ett sted for alt innen merkevare og markedsføring". Med kontorer i Oslo, Stockholm og Zlin (Tsjekkia), har BrandMaster 60 ansatte og leverer løsninger til over 260 merkevarer og 350 000 brukere over hele verden.

Kjente merkevarer som Mercedes Benz, BMW Norden, Helly Hansen, Circle K, Bergans, Bridgestone, Careem, Equinor og mange flere stoler på BrandMaster som sin markedsførings- og merkevareplattform.

 

Om Resolut

Siden etablering i 2000, har Resolut utviklet sin produktportefølje. I dag er Resolut en ledende leverandør av markedsførings-og merkevareplattformer med implementering, support og utvikling til sine kunder. Med ønske om å forbedre sterke merkevarers markedskommunikasjon, har Resolut laget en produktpakke som er perfekt for bedrifter med geografisk spredning. Basert i Stockholm, Sverige og kontorer i Fairfield, NJ, USA, har Resolut 20 ansatte og leverer løsninger til over 120 merkevarer og 90 000 brukere over hele verden.

Kjente merkevarer som Audi, Volkswagen, BMW Nord-Amerika, Toyota, Johnson & Johnson, SEB, Handelsbanken, PostNord, Yamaha og mange flere stoler på Resolut som sin markedsførings- og merkevareplattform.

 

Markedsføring og merkevarehåndtering

Programvare for markedsføring og merkevarehåndtering hjelper bedrifter med å samle, organisere og dele alle markedsførings-, merkevareressurser og -aktiviteter på ett sted, samt oppnå konsekvent merkevare og enhetlig kommunikasjon i alle kanaler. Slik programvare effektiviserer arbeidsprosesser og skaper effektivitet gjennom full kontroll, opprettelse og distribusjon i en felles plattform. Digital asset management, nettbaserte designmaler, nettbaserte profilhåndbøker, kommunikasjon, distribusjon av markedsmateriell, kampanjer, aktivitetshåndtering med mer, er noen av de viktigste funksjonene i en markedsførings- og merkevareprogramvare.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS