Throw No More henter kapital og ansetter tre nye
Throw No More AS skal bekjempe matsvinn og har hentet inn åtte millioner i ny kapital. Dermed kan de utvide med flere ansettelser og videreutvikle løsningene.
Den nye kapitalen er hentet fra investeringsselskapet Auris.
Norske Throw No More har utviklet en løsning som skal hindre matsvinn i dagligvarehandelen ved bruk av en app. Appen viser forbrukerne hva som finnes av nedprisede varer i dagligvarebutikkene. Selskapet har i dag 515 butikker tilkoblet på løsningen, og har en avtale med Kjøpmannshuset, herunder Joker og Spar.
Nærmere 100.000 forbrukere har lastet ned appen siden lansering i april 2020.
Selskapet har ikke ligget på latsiden i sommer, de har nå gjort tre ansettelser på kort tid som skal være med på å løfte selskapet til nye høyder.
– Det er spennende og gøy å se at det var stor pågang med interessenter som drømmer om å jobbe i en bærekraftig startup. Det viser bare hvor viktig det er at vi satser, sier Kurt Falch Stokke som er daglig leder og gründer.
Tre nye
De har nå gjort tre ansettelser på kort tid for å sørge for å holde farten oppe på utvikling og skalering nasjonalt og internasjonalt og bygge sterkere merkevarekjennskap.
Kamyar Rasta er ansatt som CTO i Throw No More AS. Han har erfaring og kunnskap som utvikler og teknisk leder.
Bahar Darabi er ansatt som Head of Marketing i Throw No More AS. Hun har bakgrunn fra både retail og markedsføring, og kommer fra stillingen som medierådgiver og sosiale medier ansvarlig i Medier24.
Julie Aass er ansatt som administrativ koordinator. Hun har en bakgrunn fra samfunnsernæring, og har tidligere arbeidet med administrative oppgaver innen tech.
I tillegg til faste ansettelser har selskapet hentet inn mange utviklere som bygger ny app med flere funksjoner.
Skal utenlands
Videre har selskapet større planer for å etablere seg i utlandet i tiden fremover.
– På den måten skal vi bidra til mindre matsvinn globalt, avslutter Kurt Falch Stokke.