Disse merkevarene liker norske kvinner best
YouGov BrandIndex har rangert merkevarene som norske kvinner liker best. Vipps er merkevaren som topper, mens HBO Nordic har størst fremgang.
YouGov BrandIndex har lansert en rangering av topp ti merkevarer som norske kvinner har det beste inntrykket av. Vipps tar førsteplassen på best inntrykk med en score på 59,4. Vipps er også Norges mest anbefalte merkevare 2019, og sitter for øyeblikket med størst markedsandel for mobilbetaling i Norge. Kiwi ligger igjen på andreplass med en score på 57,1 poeng, etterfulgt av Finn.no (56,1).
Fjorårets vinner IKEA må nøye seg med fjerdeplass.
Rema 1000 som i 2018 og 2019 hadde størst fremgang i BUZZ er nå kommet med inn på topp 10 med en score på 46,5 poeng.
Klatrerne
HBO Nordic kan glede seg over å ha en klart større andel kvinner som har et positivt inntrykk av sin merkevare. De har forbedret sin score med 4,7 poeng og ender på en samlet score på 29,6 poeng. De har hatt mange seriesuksesser de siste årene og 18% av nordmenn har benyttet HBO Nordic i løpet av de siste 30 dagene. Dette gjør HBO Nordic til Norges nest største streamingtjenesten etter Netflix, som 48% av den norske befolkningen bruker ifølge YouGov BrandIndex.