Kurt Falch Stokke, CEO i Throw No More, og Gisle Elvebakken, SVP & Managing Director i StrongPoint, var blant få norske aktører på årets NRF i New York.

Norske aktører til stede på NRF i New York

Throw No More deltok på den store detaljhandelsmessen NRF 2022, i New York.

Av Kurt Falch Stokke, gründer og CEO i Throw No More

Den store detaljhandelsmessen, NRF 2022, ble avviklet 15.-18. januar i New York, selvfølgelig sterkt påvirket av pandemien. Normal deltakelse innebærer opp mot 40 000 besøkende, mens den i år var begrenset til 15 000 besøkende og 800 utstillere. Likevel – mange mennesker, både besøkende og utstillere. Og med redusert deltakelse gir det økte muligheter for relasjoner til personer og selskaper man trolig ikke ville ha møtt under normale forhold.

– Vi i Throw No More var til stede for å vise hva vi kan bidra med, for å redusere matsvinn og øke lønnsomheten i dagligvarebransjen. Appen vår er en god løsning for å hjelpe kjedene/butikkene med å redusere mengden mat som svinnes/kastes. Det er relativt enkelt å integrere vår løsning i dagligvarekjedenes systemer. Og ved hjelp av APIer, kan butikkene enkelt øke synligheten til rabatterte produkter, takket være appen vår. Samtidig gis butikkenes kunder en mulighet til å ha oversikt over rabatterte produkter som er i ferd med å gå ut på dato, eller av andre årsaker selges til rabatert pris, i nærliggende butikker. Dermed kan kunden få en god deal, bidra til redusert matsvinn, samtidig som butikken reduserer sine svinnkostnader. En vinn-vinn-vinn, situasjon.

Kurt Falch Stokke, Amélie Lardant og Matt Homewood på Throw No More sin stand på NRF.

Møteplass

NRF 2022 var et flott arrangement for å møte mennesker, diskutere utviklingen i detaljhandelen og få økt innsikt i markedsutfordringene. Videre var det veldig interessant å se alle de nye innovasjonene i de ulike markedene rundt om i verden. Trender og teknologi er i kontinuerlig utvikling, og nye løsninger og konsepter dukker opp. Vi går nå for å bli en leverandør av komplette løsninger, og da er det viktig å jobbe sammen!

– Vi møtte en rekke inspirerende mennesker fra hele verden, som i fremtiden kan bli potensielle kunder, partnerselskaper eller investorer. Noen av selskapene vi møtte var skandinaviske, som Why Waste, Pricer og StrongPoint. StrongPoint er et norsk børsnotert selskap som har jobbet innen detaljhandel i mer enn 30 år, og har kunderelasjoner med alle større dagligvarebutikker i Norge og Sverige. StrongPoint jobber tett med Pricer som er ledende innen elektroniske hylleetiketter (ESL), så vi ser et stort potensial for synergier selskapene imellom.

StrongPoint fikk mye oppmerksomhet hos NRF for deres AI-drevne selvutsjekkings- og skaleringsløsninger drevet av Edgify. Løsningen krever kun kamera for automatisk produktgjenkjenning av frukt og grønnsaker og reduserer tid brukt i kassen, minimerer tap og forbedrer den generelle kundeopplevelsen. Throw No More ser for seg løsninger hvor en slik løsning også kan brukes til å redusere matsvinn, og ser frem til å se nærmere på denne teknologien.

– Vår løsning, med Throw No More-appen, fikk stor interesse fra besøkende, andre utstillere og konsulentselskaper under NRF. I tillegg fikk vi oppmerksomhet fra internasjonale journalister. Dette har gitt oss økt internasjonal synlighet, og styrket vår strategi om internasjonal satsning. Vår deltakelse under NRF 2022 vil utvilsomt ha betydning for vårt selskap videre. Med nye spennende relasjoner, ser vi potensialet for inntreden i nye markeder, nye kunder og nye partnerskap.

– Samtidig vil Norge alltid være vårt «hjemme-marked» og viktig for oss. Vi gleder oss til fremtiden! avslutter Knut Falch Stokke.

Powered by Labrador CMS