Mester Grønn kåret til ‘beste retailkonsept’ av NCSC
Mester Grønn ble kåret til ‘Best Nordic Retail Concept 2019’ på NCSC Nordic Awards mandag kveld.
I juryens begrunnelse står det at Mester Grønn med suksess har tilpasset seg den digitale tidsalderen og viser fortsatt vekst år etter år. Selskapet scorer svært høyt i kundetilfredshetsundersøkelser og hos ansatte, og har en imponerende bærekraft og CSR-strategi. Konseptet passer godt inn i miksen av butikker og den kommersielle planen til nesten hvilket som helst kjøpesenter og har vist seg å være en god besøksdriver. Med 120 butikker har selskapet overgått mange av sine konkurrenter, og er i stand til å konkurrere med lave priser på markedet.
Fantastisk lagseier
– Vi er utrolige stolte over at en norsk butikkjede klarte å hevde seg i hard konkurranse med store internasjonale kjeder. Dette er en fantastisk lagseier hvor alle medarbeidere i Mester Grønn har levert, sier en stolt og glad administrerende direktør i Mester Grønn, Erling Ølstad.
Mester Grønn er Norges største heleide blomsterkjede med over 100 butikker fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør. Vår visjon er å skape glede i alle hjem, Ved å tilby et stort utvalg av friske blomster hver dag gjennom hele året, forsøker vi å gjøre akkurat dette. Hos Mester Grønn treffer du mange blide medarbeidere, både i butikk og på telefon, som er klare til å hjelpe deg med tips og idéer, kjøpt og bestillinger.
Finalistene
Øvrige finalister var Suomalainen Kirjakauppa fra Finland og Suitsupply fra Sverige.