Slik eksponeres samarbeidsavtalen på ELLEs hjemmeside.
Slik eksponeres samarbeidsavtalen på ELLEs hjemmeside.

Elle lanserer nettbutikk

I samarbeid med miinto.no lanserer ELLE nettbutikk.

Publisert Sist oppdatert

– Dette er noe helt nytt som vi har samarbeidet med miinto om, og endelig kan vi dele nyheten med ELLEs lesere, sier sjefredaktør Petra Middelthon i et intervju på elle.no.

Petra Middelthon
Petra Middelthon

Her heter det: «På miinto.no er det mulig å kjøpe direkte fra Norges beste uavhengige motebutikker. Det vil si at man støtter norske butikker og at varene sendes til deg direkte fra disse. I nettbutikken ELLE x miinto vil ELLE plukke ut sine favoritter fra miintos kollektiv med mer enn 400 av Norges uavhengige motebutikker, med merker som Ganni, byTiMo, Rotate by Birger Christensen, Marc Jacobs, By Malene Birger og Stine Goya. Samt fra miintos vintage-seksjon, der man kan handle pre-loved vintage-skatter fra noen av verdens mest eksklusive motehus, som Chanel, Louis Vuitton, Gucci, Celine, Hermès og Prada.»

Tung digital satsing

– ELLE har de siste to årene satset tungt digitalt og dette er en del av den digitale satsingen. Miinto har et fantastisk utvalg i tillegg til at produktene kommer fra norske uavhengige butikker. Dette er en mer kortreist måte å handle på nett på, og vi i ELLE er veldig opptatte av å støtte den norske handelsstanden. At fysiske butikker sliter etter at netthandelen tok av, er dessverre et faktum, men ved å handle på ELLE x miinto støtter du de fysiske butikkene. I tillegg er nettbutikken utrolig brukervennlig, det er få trinn fra handlekurv til varen er bestilt og levering og returnering er rask, trygg og enkel, sier digitalredaktør Julie Marlen Engel Jenssen Leirvåg.