Nine Yards og Høyer vant event-pris for moteshow
Nine Yards og Høyer kapret «HSMAI Eventpris 2017 Beste salgs- og promoevent» for lanseringen av kleskolleksjonene MAUD og FRAM.
Mandag 9. oktober delte HSMAI ut den gjeve prisen på Grand Hotel for fjerde gang.
Det prisbelønte arrangementet fant sted i midten av august på Kulturkirken Jakob i Oslo. Bransjefolk og kunder ble forført av en storslått motevisning av kleskolleksjonene MAUD og FRAM. Den rocka og sensuelle visningen var akkompagnert av videoinnhold på storskjermer, egenkomponert levende musikk, heftig lysshow og stor stemning.
Juryen begrunnet prisen slik:
Målet med dette eventet var å lansere nye varemerker, bygge økt stolthet, styrke relasjoner og skape økt trafikk til egne kanaler.
Med forholdsvis små midler, har byrået klart, ved hjelp av historiefortellinger og identitetsskapende aktiviteter, å skape stor oppmerksomhet i en periode med tøff konkurranse. Ved bruk av spesialskrevet musikk, og små, skreddersydde events opp mot lanseringen, sikret de at både ansatte og stakeholders var med.
Det var hele veien sterkt fokus på å måle resultater, og de startet opp med en nullpunktsanalyse. De to første ukene i salg, doblet de omsetningsmålet, og antall delinger og views i SoMe var over all forventning. De opplevde også stor økning i trafikk til egne kanaler. Vinneren er Nine Yards, med lanseringen av Maud og Fram, for Høyer.
– Lanseringen av MAUD og FRAM er en drøm som er gått i oppfyllelse og vi er utrolig stolte over prisen, sier Ørnulf Høyer, administrerende direktør i Høyer.
– Motevisningen er et resultat av hardt arbeid i tillegg til en fantastisk innsats fra gode samarbeidspartnere. Kolleksjonene har blitt tatt veldig godt imot av publikum og visningen ble en stor suksess. Bedre enn dette kan det ikke bli, sier Ørnulf Høyer i Høyer Gruppen.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her