Nordens største arena for kjøpesenterbransjen
Kjøpesenterkonferansen står igjen for døren – der alle i – eller med interesse for – bransjen samles.
Bransjen er i en transaksjonsfase, ingen har klart for seg hvorledes forretningsmodellene vil endre seg, men vi kan være helt trygge på at det ikke nytter å vente på en løsningsåpenbaring. Det er viktig å se etter nye muligheter, sette noen av dem ut i live – og følge opp, sier Hege Kolberg som er markedssjef for NCSC i Norge.
Ambisjonen for konferansen er derfor å vise noe av det smarte som allerede skjer i bransjen som kan inspirere flere til egne tiltak. Det være seg nye aktiviteter eller møteplasser i sentrene, hvorledes vi kommuniserer med kundene og ikke minst hvordan man best kombinerer teknologi, kundedata og det fysiske møtet i butikk.
– Vi skal derfor se nærmere på hvordan kundeopplevelse nå fokuseres på. Her gis det gode norske eksempler som hvordan Deichmanske har gått fra bibliotek til aktivitetshus, og vi får internasjonale eksempler av Herculano Rodrigues fra vår «storebror» ICSC, sier Kolberg.
Deltagerne får også konkret innsikt i hvordan sosiale medier utvikler seg, hvordan man skal snakke til et publikum som ikke hører etter, og hvordan vi skal kommunisere og jobbe med «Generasjon perfekt».
Alle som jobber med budsjetter får nyttig input når de store tallene for norsk handel vises, spisset mot kundegrunnlaget for kjøpesentrene.
Kolberg peker på at de igjen har med seg mange relevante utstillere, og det er satt av tid til at deltagerne skal få tid til å besøke messen og snakke sammen
– For vi vet at det er viktig for de fleste å bygge og vedlikeholde nettverket i bransjen, sier hun.
Torsdag kveld er det selvsagt bransjens «Oscar»-utdeling og etter festaftenens prisdryss fortsetter festen blant annet med Nagel og Wentzel – kjent for god musikk og tvilsom humor.
Alt i alt – dette blir en opplevelse alle bør få med seg!
– Vi har mange spennende foredragsholdere på programmet, og jeg oppfordrer alle til å gå inn på hjemmesiden for å lese om dem her.