Nettsortimentet vil bli tilført nyheter hver uke, i likhet med de fysiske butikkene.
Nettsortimentet vil bli tilført nyheter hver uke, i likhet med de fysiske butikkene.

Søstrene Grene åpnet nettbutikk i Danmark – Norge står for tur

Forrige uke kunne Søstrene Grene endelig rulle ut den digitale røde løper og invitere kundene inn i kjedens nye nettbutikk i Danmark. Det er klart at også Norge vil få egen nettbutikk, uten at tidspunkt for åpning er besluttet.

Publisert

Åpningen i Danmark var en stor nyhet for Sisters Grene. Helt siden den familieeide virksomheten ble grunnlagt i 1973 har det ellers bare vært mulig å kjøpe søstrenes produkter i de fysiske butikkene. Nå kan produktene utforskes hjemmefra og kundene få dem levert på døren uansett hvor de bor i Danmark, skriver selskapet i en pressemelding.

– Hvis det er viktig for kundene, er det viktig for oss. I flere år har vi mottatt henvendelser fra kunder som krever muligheten til å se vårt produktsortiment og handle på nettet, og vi fortsetter å gjøre det hver dag på sosiale medier. Derfor var det en stor glede å oppfylle dette ønsket, sier Mikkel Grene, adm. dir. og medeier i Søstrene Grene.

Mikkel Grene er adm. dir. og medeier i Søstrene Grene.
Mikkel Grene er adm. dir. og medeier i Søstrene Grene.

Norge står for tur

– Vi er stolte av den nye nettsiden og nettbutikken, og dette er bare første skritt på en spennende reise. Det er versjon 1.08 av Anna og Claras nettbutikk, og nye funksjoner og produkter vil kontinuerlig bli lagt til siden underveis. Vi er fulle av forventning om hva det vil utvikle seg til i fremtiden, og vi ser frem til å ønske kundene velkommen inn.

– Er det aktuelt å lansere en webshop også for det norske markedet, eventuelt når?

– Ja, vi jobber med å utvide Anna og Claras nettbutikk til flere markeder. Norge er et av våre hovedmarkeder og står derfor naturligvis på listen. Men vi kan dessverre ennå ikke lette på sløret for når vi åpner nettbutikk på det norske markedet, sier Mikkel Grene til Retailmagasinet.

Søstrene Grene har mer enn 240 butikker i flere europeiske land og Japan. Norge er med 40 butikker et av kjedens viktigste markeder utenfor hjemlandet.

Nyheter hver uke

I nettbutikkens sortiment finnes et utvalg av interiør til hjemmet, møbler, hobbyartikler, kjøkkenutstyr, lys og servietter, festtilbehør, gaveinnpakning, kontorrekvisita, tilbehør, interiør og leker for barnerom. Nettutvalget vil stadig bli utvidet, og akkurat som i butikker kommer det nyheter hver uke.

– Vi vet at mange av kundene våre besøker butikkene våre for å bli inspirert, og det er grunnen til at vi har lagt vekt på at den nye nettsiden også må være et univers fullt av inspirasjon til høytider, barnas bursdager, hjemmebakst, hjemmepynt, kreative DIY-prosjekter og mye mer.