Anna
Fekjær Kristensen ble ansatt som Partner Sales Manager i fjor og har det
overordnede ansvar for satsingen i Norge. Hennes viktigste oppgave er å skalere
opp partner-nettverket her til lands.
Hun
understreker at Norce er et nordisk selskap, noe ikke alle leverandører av
e-handelsløsninger er.
– Vi
skiller oss fra våre internasjonale konkurrenter gjennom vår nordiske nærhet.
Det finnes momenter i netthandel og retail som er typisk spesifikke for det
nordiske markedet, påpeker hun.
Norce er
tålmodige og tenker langsiktig. Etter å ha investert i utvikling i en årrekke
beveger man seg nå mot svarte tall.
Kunder i
pipeline
Norce har
nærmere 400 kunder i Sverige.
– Vi har
en veldig sterk referanseliste, eksempelvis Cervera, Royal Design, Blåkläder, Spendrups, Dalema og Torshov Sport,
lister Kristensen opp.
I Norge
har de 20-talls kunder, og en rekke nye norske er i pipeline, røper hun.
– Vi er
sterke på både B2C og B2B, samt mot resellere av produkter og
brands. Aktører som har avanserte produktstrukturer eller mange
artikler i sortimentet, mange prislister, kompleksitet i sin B2B-virksomhet og
som trenger en mer avansert E-commerce løsning, kan gjerne bruke Norce, forklarer
Kristensen.
Royal
Design, Swedish Match og Blåkläder er eksempel på to slike aktører som de
jobbet med i mange år.
Bygger
partnernettverk
Norce
ønsker å jobbe med de beste løsningspartnere i markedet for å hjelpe seg med
effektivt og god prosjektgjennomføring forteller Kristensen.
De skal
bruke 2024 og 2025 på å source flere partnere i Norge.
– Vi
ønsker å tilby en bredde i implementeringspartnere som gir våre kunder mulighet
å finne en god match for akkurat deres behov. Men vi kommer ikke til å bli partner med alle. Vi vil knytte til oss en
rekke, gode partnere. Vi er opptatt av kvalitet, sier hun.
Partnerne
skal sørge for at netthandlerne gjør det bra på Norce-plattformen. Geta og
Knowit var de to første partnerne. Men eksklusivt overfor Retailmagasinet kan
Kristensen også avsløre at de nettopp har signert avtale med Maksimer. I
tillegg har de pågående interesse fra flere hold.
Norce tar
også sikte på å styrke sitt varemerke i Norge gjennom aktiviteter i flere
kanaler, bl.a. events og SEO-markedsføring.
Fra
inneværende år vil Norce synes sammen med tech-partnere som Voyado, Svea,
Testfreaks, Sanity m.fl.
–
Samarbeidet innebærer av man synes på hverandres flater. Det gjelder
markedsføring, men også å gi kundene den beste kundeopplevelsen gjennom
synergier, forklarer Kristensen.
Arkitektur
Norce er
en helt og holdent headless E-commerce plattform , designet API First. At Norce
er headless innebærer at presentasjonslaget/front end er frakoblet forretningslogikken
og backend i E-commerce løsningen. API First betyr at alle tjenester har full
API støtte. Hvilket igjen legger til rette for gode integrasjonsmuligheter med
andre systemer i E-Commerce økosystemet. Som et resultat av dette får man da
total frihet til å kunne skape suverene kundeopplevelser i alle kanaler
samtidig som man holder sin bedriftslogikk intakt.
– Headless er
trending og de større monolittiske løsningen er på vikende front. Det skyldes i
hovedsak at fler kunder ønsker seg en mordene arkitektur som enkelt kan
forandres i takt med nye forutsetninger og behov, forteller Kristiansen.
Norce scorer også høyt på
kriteriet «Composable». Plattformen består av en rekke «fortetningskapabiliteter»
som løser unike forretningsbehov. Ved å bruke modulære forretningsfunksjoner vil
kunden kunne akselerere sin digitale transformasjon-
– Vi tilbyr ubegrensede
muligheter og enestående fleksibilitet med composoble commerce, sier Anne
Kristensen.
Skalérbar
Norce Commerce er True SaaS og ansvarlig for
skalering, sikkerhet og oppdateringer.
– Dette betyr at du kan skalere din digitale handel
uendelig. Og du trenger ikke å bekymre deg for versjoner. Hele løsningen din
vil alltid kjøre på den nyeste versjonen. Du får sikker programvare til lav
kostnad. Dette er der skalering møter pålitelighet, fortsetter Kristensen.
– Vi er
"utvikler-vennlige" med god dokumentasjon, moderne infrastruktur,
sitter tett på i prosjekter og gir rask respons på tekniske spørsmål, fortsetter hun.
Når det
gjelder implementering, er Norce opptatt av å levere moderne kvalitets-prosjekter med sine partnere.
Kristensen
forteller at hver kunde uansett kan bruke den store front man ønsker.
– Ting
skjer fort i denne bransjen. Kunden kan få utseendet slik de ønsker.
På prisskalaen er ikke Norce
billigst, men det totale kostnadsbildet for løsningen over tid blir effektiv i forhold
til andre alternativer.
– Med tanke på hvor mye avansert
funksjonalitet som finnes i Norce og at alle oppdateringar inngår, får kunden veldig
mye for pengene, sier Kristensen.