Dette er juryen for netthandelsprisene. Fra venstre Alexander Haneng, Jens Rygg, Ole Petter Nyhaug, Johan Holgersson, Bente Sollid Storehaug, Marte Klouman og Ingvild Moen.

Sportsfashion dominerer i Brings kåring av årets nettbutikker

Zalando, Getinspired og IKEA kjemper om tittelen «Årets nettbutikk», som også i 2018 kåres av Bring.

Publisert

Nisjeaktører innen sportsfashion markerer seg sterkt i årets kåring. Ridestore, Urban og Tights kjemper om å bli «Årets stjerneskudd».

«Årets Veiviser», som er den siste prisen, kan vinnes av en nettbutikk eller en person som har banet vei for netthandel i Norge. Her vil det ikke bli kunngjort noen finalister.

2018 er 14. år på rad Bring deler ut netthandelsprisene. Vinnerne kåres av en uavhengig jury med kompetanse fra ulike deler av netthandelen.

– Juryen er stolt av å kunne presentere finalistene. I tillegg til en rekke grunnkrav, har juryen hatt fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelsen, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. For finalistene til «Årets stjerneskudd» vurderes i tillegg nettbutikkens utvikling, sier juryleder Johan Holgersson i Bring.

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av netthandelsprisene 2018.

Prisene deles ut 13. september, på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.18.

(Pressemelding)

Powered by Labrador CMS