Nille fortsetter å vokse i Sverige

Nille åpner ny butikk på Mirum Galleria i mars. Innvielsen av butikken i Norrköping er strategisk viktig for den norske kjeden, som i løpet av 2013 satser på å ha cirka 35 butikker på plass i Sverige.

Publisert
Nille åpnet sin første butikk i vårt naboland i 2011, med mål om å ha 100 svenske butikker innen fem år. Salgssjef for Nille i Sverige, Magnus Thyni, ser frem til å kunne presentere konseptet for kundene på Mirum Galleria.

- Det finnes ingen tilsvarende konsept i Sverige som tilbyr samme varekombinasjon som vi gjør på Nille. Vi fyller en ledig nisje på markedet, og jeg våger å påstå at Nille er som skreddersydd for Norrköping, sier Thyni.

Nille ble startet i Norge for 30 år siden, og kjeden omfatter i dag cirka 360 butikker totalt i Norge og Sverige. Konseptet bygger på lavprisvarer innen de tre hovedkategoriene "hjem og pynt", "barn og fødselsdag" og "sesongvarer". Kjeden bytter utseende og sortiment etter sesong, og tilbyr kundene det de trenger enten det dreier seg om sommer, halloween eller jul. Populære lisenser, direktehandel med fabrikkene og stordriftsfordeler gjør at prisene holdes nede.