Kaos på Vestby
Flere tusen på Black Friday-åpning hos Norwegian Outlet.
Black Friday, som tradisjonelt arrangeres dagen etter Thanksgiving i USA, er ikke lenger et ukjent fenomen i Norge. Allerede i løpet av de første morgentimene har flere tusen shoppingglade kunder strømmet til Norwegian Outlet på Vestby for å få unnagjort julehandelen tidlig og billig.
– Vi har satt omsetningsrekord hvert år siden vi begynte med Black Friday i 2010. Flere tusen har allerede vært innom de første timene etter åpning. Det forteller oss både at nordmenn fortsatt er svært prisbevisste og at slutten av november er en god tid å begynne juleshoppingen på, forteller daglig leder i Norwegian Outlet, Einar Sørland, i en pressemelding.
I USA er Black Friday ansett som en temperaturmåler for hvordan resten av julehandelen vil bli. Det er mye som tyder på at den samme effekten kan gjøre seg gjeldende i Norge, tror Sørland.
Gjennom hele Black Friday er det timestilbud på Vestby. Dette er de aller beste tilbudene, og det er begrenset antall. Allerede klokken 07.00, rett etter åpning, kjørte Craft i gang med et tilbud som trakk de mest ivrige shopperne, dunjakker på 90% rabatt. Morgenfuglene bykset sammen for å prøve å få tak i det som kanskje kan være en julegave til far eller mor, skriver Norwegian Outlet i pressemeldingen.
– I fjor ble det estimert at 40 000 kunder var innom i løpet av feiringen, i år ser det ut til at det blir ny rekord. Kundene tar til seg «Black Friday»-tradisjonen med stor glede, og gjør unna mye av innkjøpene av gaver til jul allerede i forkant av desember, sier Einar Sørland.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her