Oslo Fashion Outlet det nye navnet
Britiske VIA Outlets, som kjøpte Norwegian Outlet Vestby i fjor, har planene klare for hvordan de skal videreutvikle suksessen i Norge. Steg en, navnendring. Steg to, tilby enda bedre handleopplevelser til gjester fra inn- og utland.
– Alle sentrene i VIA Outlets-familien er navngitt med stedsnavn til nærmeste storby og «fashion outlet». Vi er derfor stolte av å endelig kunne presentere Oslo Fashion Outlet. Fashion i dette tilfellet er jo også for å understreke samlingen vi har av sterke merkevarer og ambisjonen vår om å tiltrekke oss nye aktører, uttaler den nye senterlederen på Oslo Fashion Outlet, Lars Pedersen.
Den ferske outlet-sjefen ser for seg å få inn enda flere internasjonale mote- og sportsmerker for å komplettere tilbudet som fra før av huser Hugo Boss, Calvin Klein og Nike - for å nevne noen.
Befester posisjonen som turistdestinasjon
Utvikling av outlets som turistdestinasjoner er en av VIA Outlets sine spesialiteter. Nøkkelen er partnerskap med viktige aktører innen turisme i nærheten av sentrene. Noe som har bidratt til økt interesse fra turistene. Senterleder Pedersen mener dette blir bra butikk for både Oslo Fashion Outlet og lokaløkonomien i distriktet. Nå ser han frem til å samarbeide tett med både kommune, næringsliv og innbyggerne i Vestby.
– De siste årene har vi i tiltrukket oss flere og flere turister. Vi har utviklet oss til å bli en destinasjon. For å gi våre gjester en enda bedre handleopplevelse åpnet vi nylig et turistkontor. Her kan man få all slags informasjon om senteret vårt og regionen i sin helhet, forteller outletsjefen.
Skal tilby enda bedre handleopplevelser
Åpningen av turistkontoret er bare ett av flere steg i prosessen av å forbedre gjestenes totale handleopplevelse. Noe ledelsen i Oslo Fashion Outlet tar på høyeste alvor. Foruten ansettelsen av den nye senterlederen, Lars Pedersen, er også retail-teamet utvidet for å kunne yte enda bedre service til de ulike merkevarene på senteret. Også en ny kundeklubb, Oslo Fasion Club, vil bli lansert i nærmeste fremtid for å gi de mest lojale kundene eksklusive tilbud og fordeler.
– Det meste er jo på plass. Vi har store kjente merkevarer og etter utbyggingen, fått enda flere spisesteder. Noe som gjør shoppingopplevelsen mer komplett. Vi skal bare sørge for å utvikle dette videre, og med ti andre outlets over hele Europa, så har vi et unikt utgangspunkt for synergier og samarbeid som kan fornye og løfte oss videre, avslutter Pedersen.
Innvies fredag
Fredag 31. august kl. 14.00 vil Oslo Fashion Outlet innvies og Vestbys egen ordfører, Tom Anders Ludvigsen, vil som seg hør og bør klippe snoren.