
Norwegian Outlet ekspanderer
Etter en årlig organisk snittvekst på over 20 prosent siden åpningen i 2010 skal Merkevarebyen syd for Oslo skape rom for flere butikker. Til sommeren 2017 vil det være bygget nok areal til opptil ytterligere 15 merker i egne lokaler.
– Det har vært en lang prosess som til slutt måtte avgjøres av kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner. Men nå gleder vi oss til et skikkelig løft for destinasjonen, sier Ådne Søndrål, en av Norwegian Outlets eiere.
I forbindelse med påbygget vil det også legges vekt på mer servering og en enda høyere profil på utformingen. Outlet sentere er kjent for å ha åpne gater. Det vil også fase 2 for Norwegian Outlet ha.
140 000 kundeklubbmedlemme
– Vi har spurt våre ca. 140 000 kundeklubbmedlemmer og følgere på facebook hva de ønsker seg når vi bygger på, sier daglig leder Einar Sørland. – Kundene forteller oss at de vil ha mer servering, bedre kollektivtrafikk og mer fashion. Videre er det noen favorittmerker som mange ønsker seg, som vi naturlig nok jobber hardt for å få på plass. Vi har god interesse fra attraktive merker som ønsker etablering. Det vil likevel være helt avgjørende med rett merker og kategorimiks, når vi vet at kundene reiser i snitt over to timer og bruker seks ganger lenger tid på sitt besøk enn på et vanlig kjøpesenter, sier Ådne Søndrål.
