Byggmakker Flokkmann blir Byggmakker Mosjøen
Arnt Reidar Nermo selger nå Byggmakker Flokkmann, men varehuset vil fortsatt være Byggmakker, og menneskene blir de samme. Byggevarehuset på totalt nær 4 500 kvadratmeter omsatte i 2019 for 98,3 millioner kroner og har en sterk markedsandel i regionen.
Arnt Reidar Nermo og Tommy Teodorsen synes det er både litt vemodig, men samtidig helt riktig at salget skjer nå.
- Reidar Flokkmann etablerte virksomheten Flokkmann og min far Gudmund Nermo ble ansatt i 1937 og overtok som eier i 1972. Men med de endringene som skjer i bransjen, ikke minst knyttet til konsolidering, så var tidspunktet inne for å selge slik at varehuset blir en del av Byggmakkers egeneide virksomhet. Vi selger til noen som kjenner oss godt og som jeg er trygg på vil ta vare på alle de dyktige medarbeiderne. Jeg har hatt ønske om et evighetsperspektiv for virksomheten og jeg mener Byggmakker har muskler til å videreutvikle det. Det betyr også at alle kundene våre vil bli tatt godt hånd om, slik de alltid har blitt. Jeg er også spesielt glad for at Tommy Teodorsen blir med videre som daglig leder, og for meg så handler dette om å ta vare på kunder og ansatte, sier Nermo.
Kjøper virksomhet med sterke lokale tradisjoner
For Byggmakker innebærer kjøpet at selskapet nå får hovedansvaret for å videreutvikle en byggevarehandel med lange og sterke tradisjoner, og med en tydelig posisjon i regionen.
- Alle 22 medarbeidere, inkludert daglig leder Tommy Teodorsen, blir med videre. For Byggmakker betyr dette at vi sikrer fortsatt gode kundeopplevelser i Mosjøen med en Byggevarehandel med lange og sterke lokale tradisjoner. Og den kompetansen og erfaringen vi allerede sitter på skal vi forvalte godt og videreutvikle til det beste for kundene, sier direktør Per Hangerhagen i Byggmakker og med ansvar for medlemmer og partnere.
Flere retailnotiser
-
Bråstopp for grensehandelen i 2020
-
Diplom-Is endrer farge – resirkulerer 130 tonn mer plast i året
-
Posten setter stopp for bestilling av nye fossile varebiler i 2022
-
Åtte av ti matreklamar retta mot barn bryt WHOs retningsliner
-
Lerum fjerner aspartam i sukkerfri brus
-
Schenker øker tog-frekvensen Oslo-Narvik
-
Klager inn TikTok for skjult reklame mot barn
-
IKEA satser på 95.000 sosiale entreprenører innen 2025
-
Instabank venter sterk vekst i 2021
-
Posten får 26 tonns elektrisk lastebil
-
Nortura og Deli de Luca fortsetter samarbeidet
-
Bergans vant prestisjetung pris
-
Årets kjøpmenn i REITAN CONVENIENCE
-
Svakt fall for forbrukertilliten
-
9 av 10 vil kutte matsvinnet sitt
-
JYSK setter mål for bærekraftig bomull
-
Q-Meieriene lanserer nytt beger og kutter 75 tonn plast
-
Handelen setter fart på 123 nye miljøprosjekter
-
Sunkost ut, Life inn på Kongssenteret
-
Posten styrker hjemleveringstilbudet i berørte kommuner