Coop og Storebrand inngår partnerskap
Coop har valgt Storebrand som ny leverandør av forsikringstjenester til sine medeiere. Samarbeidet skal gi Coops 1,85 millioner medeiere gode betingelser på forsikringsprodukter.
– Coop og Storebrand er begge solide organisasjoner med en lang og stolt tradisjon for å ivareta sine medeiere og kunder på best mulig måte. Medeierne i Coop er aktive og lojale, og vi er svært glade for å kunne bidra til at de nå også oppnår trygghet og frihet gjennom gode forsikringsprodukter til svært konkurransedyktige vilkår og priser, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.
Avtalen innebærer at medeierne får tilgang til Storebrands skade- og personforsikringer med ekstra gode betingelser gjennom Coops kanaler, under navnet Coop Forsikring – i samarbeid med Storebrand.
Medeierne får godskrevet både en velkomstbonus, løpende bonus til sin medlemskonto og på sikt også en bonus dersom kunden er skadefri.
– Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medeiere medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Forsikring er noe alle behøver. Etter en grundig gjennomgang av markedet fant vi at et samarbeid med Storebrand om å lansere Coop Forsikring vil gi Coop sine medeiere et konkurransedyktig tilbud på pris og vilkår. Vi synes det også er spesielt hyggelig å kunne få tilby Coop sine medeiere en skadefribonus som gjør at man vil få mer i bonus hvis man unngår skade i løpet av året, sier Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge.
Partnerskapet vil bidra til å styrke Storebrands markedsandel innen forsikring.
– Vi har opplevd god vekst innen forsikring den siste tiden, og har blant annet gjort det enklere for kundene ved å utvikle en god digital oppgjørsprosess. Nå gleder vi oss til å kunne skape gode kundeopplevelser til enda flere, sier Skaaret.
Samarbeidet trer i kraft fra 16. november 2020.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride