Coop og Storebrand inngår partnerskap

Publisert

Coop har valgt Storebrand som ny leverandør av forsikringstjenester til sine medeiere. Samarbeidet skal gi Coops 1,85 millioner medeiere gode betingelser på forsikringsprodukter.

– Coop og Storebrand er begge solide organisasjoner med en lang og stolt tradisjon for å ivareta sine medeiere og kunder på best mulig måte. Medeierne i Coop er aktive og lojale, og vi er svært glade for å kunne bidra til at de nå også oppnår trygghet og frihet gjennom gode forsikringsprodukter til svært konkurransedyktige vilkår og priser, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.

Avtalen innebærer at medeierne får tilgang til Storebrands skade- og personforsikringer med ekstra gode betingelser gjennom Coops kanaler, under navnet Coop Forsikring – i samarbeid med Storebrand.

Medeierne får godskrevet både en velkomstbonus, løpende bonus til sin medlemskonto og på sikt også en bonus dersom kunden er skadefri.

– Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medeiere medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Forsikring er noe alle behøver. Etter en grundig gjennomgang av markedet fant vi at et samarbeid med Storebrand om å lansere Coop Forsikring vil gi Coop sine medeiere et konkurransedyktig tilbud på pris og vilkår. Vi synes det også er spesielt hyggelig å kunne få tilby Coop sine medeiere en skadefribonus som gjør at man vil få mer i bonus hvis man unngår skade i løpet av året, sier Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge.

Partnerskapet vil bidra til å styrke Storebrands markedsandel innen forsikring.

– Vi har opplevd god vekst innen forsikring den siste tiden, og har blant annet gjort det enklere for kundene ved å utvikle en god digital oppgjørsprosess. Nå gleder vi oss til å kunne skape gode kundeopplevelser til enda flere, sier Skaaret.

Samarbeidet trer i kraft fra 16. november 2020.