Coops kunder samlet inn 10 millioner kroner til kreftsaken
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe frukt og grønt, utvalgte hygieneprodukter og donasjonsvarer. Resultatet er ny rekord med nesten 10 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.
Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.
- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.
I oktober i fjor samlet Coops kunder inn 5,2 millioner kroner, noe som da var ny rekord og det meste en enkelt samarbeidspartner noen gang hadde samlet inn i løpet av den rosa måneden. I år økte Coop innsatsen ved at også 1 prosent av salget av frukt og grønt gikk til Rosa sløyfe-aksjonen.
- Sunt kosthold er en av de viktigste faktorene for å forebygge kreft og vi ønsket derfor å inspirere folk til å spise mer frukt og grønt. Vi hadde også et sterkt ønske om å øke bidraget til Rosa sløyfe og den viktige jobben Kreftforeningen gjør, sier Stokke.
Resultatet av årets aksjon er en nesten dobling fra fjoråret, og Coops kunder og medeiere har sammen samlet inn 9 909 985 kroner.
- Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Stokke.
Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.
- Vi i Kreftforeningen har nesten ikke ord for hvor glad og takknemlig vi er for dette enorme bidraget fra Coop til brystkreftsaken. Det er helt utrolig hvordan de har klart å doble støtten fra i fjor! Takket være deres fantastiske engasjement og pågangsmot vil norske brystkreftforskere få livsviktig støtte på veien mot å finne en mer skånsom og treffsikker brystkreftbehandling. Årets Rosa sløyfe ble annerledes på grunn av koronapandemien. For oss betyr denne støtten mer enn noen gang, sier Ingrid Stenstadvold Ross, generalsekretær i Kreftforeningen.
Flere retailnotiser
-
Sterkeste desemberprisfall på mat og drikke på fire år
-
1,5 millioner poser med mat unngikk å ende som svinn i 2020
-
Ny direktør i Patentstyret
-
Bergstaden Trelast blir Bygger’n Røros
-
Gir bort julemat til rusavhengige
-
Biltema donerer 2,8 millioner til operasjonsstue i flyktningleir
-
Han fikk Q til å endre Skyr-begeret – sparer 23 lastebiler i året
-
Jernia-sjefen: Tenk deg om to ganger
-
PostNord inne i sin mest hektiske høysesong noensinne
-
Større fall i matvareprisene enn vanlig i november
-
19,5 færre konkurser i detaljhandel
-
Instabank lanserer bilforsikring
-
Vekst i norsk møbeleksport til tross for korona - disse fire kjemper om pris
-
Mindre julehandel selv om mange har spart penger under koronakrisen
-
Små bevegelser i den samlede forbrukertilliten i november
-
Avlyst høstfest ble suksess for Lanullva
-
Brings B2B-kunder skal få mer presis levering
-
Tre av fem nordmenn utsatt for phishing
-
Mester Grønn fjerner mikroplast
-
Matleveringstjeneste legger til rette for digitale julebord