Jollyroom vokser
Jollyroom selger barne- og babyprodukter på nettet, til barnefamilier i Norden, Tyskland og Østerrike. Selskapet ble etablert i 2010 og er i dag størst i Norden innen salg av barne- og babyprodukter på nettet.
Den totale omsetningen i 2020 ble 1.770 MSEK.
– Et solid lagarbeid fra alle deler av organisasjonen, gjorde at vi avsluttet 2020 i et rasende tempo. Det er tydelig at den positive trenden fortsetter inn i 2021. Året har startet klart bedre enn vi hadde regnet med, sier Mattias Jacobsson, kommersielt ansvarlig hos Jollyroom.
– Alle selskapets forretningsområder har levert sterk vekst. Det kalde været vi har sett i Norden de siste ukene, har drevet ekstreme behov i visse kategorier. Vi har blant annet solgt over 30 000 vinterdresser, og vokst med mer enn 1000 % i kategorien vinterlek, sier Mattias Jacobsson.
Jollyroom har som ambisjon å omsette for 3 milliarder SEK i 2023.
- Hele organisasjonen har jobbet steinhardt i lang tid for å posisjonere virksomheten for framtidens varehandel. Vi bygger stein for stein og jobber metodisk for å nå ambisjonen i 2023. Den store overgangen fra fysisk til digital handel er i full gang, og vi er godt posisjonerte for å kunne møte den transformasjonen, sier Mattias Jacobsson
– Vi driver mange forbedringsprosjekter internt, med kunden i fokus. Store investeringer gjøres koblet til kundeopplevelsen i alle vertikaler, ikke minst webplattform og lastmile leveransene, sier Annett Hanna, fungerende markedssjef hos Jollyroom.
Flere retailnotiser
-
Vil ikke si hvilke Narvesen-kiosker som forsvinner
-
Streik ved Amazons tyske varelagre på black friday
-
SSB: Liten oppgang i detaljhandelen
-
Biltema åpner ny kafé
-
Klarna lanserer egen kryptovaluta
-
70 Narvesen-kiosker legges ned
-
Seks pågrepet for kosmetikktyveri på Romerikssenteret
-
200.000 mottok feilaktig tekstmelding fra Power
-
Frankrike ber EU innføre sanksjoner mot Shein
-
Frankrike blokkerer Sheins nettbutikk på grunn av sexdukker
-
Prisjakt: Stor fare for «luretilbud» på Black Week
-
Normal øker omsetningen til 23 milliarder kroner
-
Sterkt resultat for Amazon – aksjen til værs
-
Sikkerhetsfeil i to av tre produkter fra Temu og Shein
-
Amazon nedbemanner kraftig
-
Forbudt å reklamere for usunn mat og drikke mot barn
-
Apple troner fortsatt på merketoppen
-
Matprisene stiger – overskuddet øker
-
Gucci, Chloe og Loewe får megabøter fra EU
-
Matprisene falt med 1,2 prosent i september