Skistjerne blir Bergans-ambassadør
Astrid Uhrenholdt Jacobsen og Bergans har funnet tonen. Med felles verdier i bunnen og en sterk kjærlighet til natur og aktivitet, blir Astrid nå ambassadør for merkevaren.
Hun har vært en av verdens fremste langrennsløpere gjennom nesten 15 år. Ved siden av trening og konkurranser har hun studert helseledelse og medisin, og blir uteksaminert som lege denne sommeren.Til tross for sterke prestasjoner og flere internasjonale medaljer, er Astrid kanskje mest kjent som en dame med engasjement og meningers mot. Som aktiv var hun en tydelig stemme for utøverne.
– Jeg er kjempeglad for at jeg nå kan kalle meg Bergans-ambassadør! Store deler av mitt voksne liv har blitt brukt på trening i fjellet, langs fjorder, landeveier og i skogen. Det å ta en løpetur opp et fjell, padle litt mellom noen øyer på Sørlandet, gå en tur i skogen bak huset eller bare flytte middagen ut gir energi og glede. Jeg liker å svette og streve litt, men jeg lar aldri slitet stå i veien for naturopplevelsen, sier Uhrenholdt Jacobsen.
Kommunikasjonssjef i Bergans, Anders Sten Nessem, sier de har flere ideer til ting Astrid og Bergans kan gjøre sammen, men han kan ikke gå i detalj på disse.
– Vi er veldig stolte og glade for dette samarbeidet. Erfaringen Astrid tar med seg fra idrett, gleden over å være ute i naturen og den tydelige stemmen hun har i det offentlige rom, gir oss noen spennende muligheter, sier han. Nessem mener Uhrenholdt Jacobsen er et godt forbilde og at hun har et verdisyn som harmonerer godt med merkevaren Bergans.
– Astrid har vel opplevd mer natur enn de fleste av oss gjennom sin oppvekst og langrennskarriere. Hun er opptatt av bruke naturen, ta vare på naturen og inspirere andre til å bruke den, sier han.
En av grunnen til at Astrid ville fronte Bergans er deres tydelige standpunkt på innen klima og bærekraft.
– Arbeidet Bergans gjør på bærekraft er viktig for meg. De har tatt en tydelig posisjon og tenker på fremtidige generasjoner og at de også skal få oppleve den flotte naturen slik som vi gjør.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride
-
CCI: Optimismen har fått fotfeste utover våren