Specsavers høyt oppe på Great Place to Work
Specsavers ble nylig kåret til en av Norges beste arbeidsplasser av Great Place to Work, under en direktesending som ble sendt på Facebook.
– Jeg er ekstra stolt i dag. I en veldig spesiell tid, så har vi beholdt en plassering på topp ti-listen. I dette korona-året, så har vi hatt ekstra fokus på trivsel hos medarbeiderne og innført flere tiltak for å bidra til dette, forteller HR-leder Ingrida Holst.
Optikerkjeden har innført konkrete tiltak for å øke trivselen i en tid der pandemien endrer hvordan vi jobber. Tilgang til appen Headspace er lansert, med øvelser for meditasjon, og alle medarbeidere har én time hver dag til egentid, som kan benyttes til spaserturer og andre aktiviteter i friluft.
– Vi har gjennomført jevnlige digitale samlinger, for når vi ikke kan være sammen, er det fort gjort å miste samholdet, og det fellesskapet må vi skape via de flatene vi har tilgjengelig. I tillegg har vi lansert en ny app med intranett som gir enkel tilgang via smarttelefon, og ikke minst har det blitt gjennomført en rekke gode tiltak lokalt i de 82 butikkene i kjeden, forteller Holst videre.
Administrerende direktør i Specsavers, Henning Eriksen, tror at den sterke bedriftskulturen danner grunnlaget for de gode resultatene i undersøkelsen til Great Place to Work.
– Vi skal spille hverandre gode og gleder oss sammen når det går bra. Det at vi skal sørge for at flest mulig får tilgang til god øyehelse, med suveren kvalitet til en fornuftig pris, er en sterk visjon som alle kan ta eierskap til og være stolte av. Samtidig skal vi jobbe for å gjøre Specsavers til et enda bedre sted å jobbe, og benytte svarene vi får i undersøkelsen til å kunne jobbe med nettopp dette.
Undersøkelsen omfatter både medarbeidere og partnere i butikkene, samt medarbeidere på servicekontoret som yter tjenester innenfor økonomi, finans, HR/rekruttering og markedsføring til de 82 franchise-takerne i Norge.
Flere retailnotiser
-
Koffeinfri Coca-Cola for første gang i Norge
-
Første hjemmetest for Covid-19 er her
-
Flere optimister enn pessimister for fjerde måned på rad
-
Coop kutter 300 tonn plast fra 13 millioner kyllingpakker
-
Canada Goose dropper pels
-
TRN vant kontrakt med Avinor
-
Q-Meieriene rekrutterer via kartongene
-
SOS barnebyer vil tette det digitale gapet med Elkjøp
-
Etterforskningssaken mot Orkla, Mondelez og Norgesgruppen avsluttet
-
Bergans inviterer til klima-kampanje
-
Elkjøp på Gardermoen
-
Grilstad kjøper Holmens
-
Sukkerfri verdensrekord
-
Åpnet nytt resirkuleringsanlegg for plastflasker
-
Pantetrøbbel gav milliongevinst
-
Overraskende få konkurser
-
St1 ilagt gebyr for overtredelse av opplysningsplikten
-
Skistjerne blir Bergans-ambassadør
-
Element Logic utvider til Finland
-
Reiser «progresjonsflagget» under Pride