Optimera lanserer spesialistkjede
I dag lanserer Optimera sin nye spesialistkjede Montasjeutstyr for verktøy, festemidler og arbeidsklær. Kjeden vil henvende seg til industri, montasje, bygningsdrift og bygg- og anleggsbransjen.
Montasjeutstyr har fra lanseringsdagen sju butikker, landsdekkende selgernettverk og et regionalt nettverk av garanti- og serviceverksteder, skriver Optimera i en pressemelding.
Optimera satser nå for fullt på spesialiserte produkt- og tjenestetilbud. I dette inngår Hansmark og Rencon som leverer til betong- og anleggssektoren, Optimera Tredjepartslogistikk som håndterer vareflyt for alle typer byggevarer til bygg og anlegg, og merkevaren Aubo som har gitt Optimera en sterk posisjon innen kjøkken, bad og garderobe.
Nå utfordrer selskapet spesialiserte kjeder og forretninger innenfor verktøy, festemidler og arbeidsklær. Kjeden Montasjeutstyr får co-branding med Optimera på virksomhetens proffsentere og utvalgte Montér byggevarehus, i tillegg til egne spesialistbutikker.
– Byggevare-kundene våre har lenge tatt godt i mot oss med dette produktsortimentet både i våre byggevarehus og ute på byggeplassen. I Montasjeutstyr utvider vi tjeneste- og produktspekteret overfor disse. Samtidig retter vi blikket mot kundegrupper innenfor industri, montasje, bygningsdrift og anlegg, sier Thomas Schøyen, salgsdirektør i Optimera.
Montér Tønsberg og Optimera Proffsenter Stangeland, Trondheim, Arendal og Grorud får alle Montasjeutstyr som et tydelig butikk-i-butikk-konsept fra lanseringsdagen. Bergen Festemateriell fortsetter som del av kjeden, men med sitt eget merkenavnet som står sterkt lokalt. Datterselskapet Montasjemateriell i Larvik fortsetter som selvstendig butikk under det nye navnet.
Et landsdekkende nettverk av nærmere 40 rådgivere og selgere av verktøy, festemidler og arbeidsklær i Optimera får nå Montasjeutstyr som arbeidsplass. Reprofilering av deres egne biler og arbeidsklær vil markere kjeden på veien over hele Norge. Optimeras over 600 container-støtlagre på byggeplass vil få Montasjeutstyr-profil.
– Montasjeutstyr får fra lanseringen et bredt sortiment, kompetanse og tjenestetilbud utover hva vi hadde i Optimera tidligere. På tjenestesiden inngår utlånsverktøy og lovpålagte sertifiseringskurs, sier Thomas Schøyen.
Målet er å være Norges ledende spesialist på verktøy, festemidler, arbeidsklær og løsninger for smarte byggeplasser. Merkevaren TIMBRA for arbeidsklær vil spille en stor rolle.
– Den dyreste skruen er den du ikke har. Det viktigste for kundene er produksjonseffektivitet og -flyt. For mange er det samtidig en stor fordel både for logistikk og reklamasjoner å ha kun én leverandør å forholde seg til for byggevare og montasjeutstyr, sier Schøyen.