Renate Arntsen skal tilrettelegge for videre digitalisering av dagligvarebransjen i Norge. (Foto: GS1 Norway)

Skal styrke digital samhandling i dagligvare

Renate Arntsen kommer fra COOP til GS1 Norway for å styrke den digitale samhandlingen i bransjen.

Publisert

– Dagligvarebransjen leder an på å dra ut nytteverdien i den digitale utviklingen i Norge, sier Arntsen i denne pressemeldingen.

Allsidig bakgrunn

Som Industry Development Manager Dagligvare i GS1 Norway har Arntsen (40) fått den omfattende oppgaven av å tilrettelegge for videre digitalisering av dagligvarebransjen i Norge. Tobarnsmoren, som er bosatt på Strømmen utenfor Oslo, har hele 19 år fartstid i bransjen, og startet sin karriere som regnskapsmedarbeider i ICA i år 2000. Senere har hun erfaring som teamleder i prisavdelingen i selskapet, som teamleder på masterdata samt som kampanjesjef – sistnevnte etter at ICA ble kjøpt opp av COOP i Norge.

Viktig for å få en sømløs bransje

Renate Arntsen er hentet til GS1 Norway for å bidra til å utvide og belyse den positive effekten ved å bruke GS1-standardene til å identifisere, fange og dele data.

– Som medarbeider i ICA og COOP har jeg daglig erfart viktigheten av riktig masterdata, rask og korrekt informasjon samt sporing av alle produkter i hele verdikjeden. For at bransjen skal bli så sømløs som mulig er det helt avgjørende at alle aktørene bruker samme standard på registrering av alle sine produkter, noe GS1 er nøkkelen til, sier Arntsen.

– Dagligvarebransjen har kommet langt, men med en stadig raskere digital utvikling blir det bare viktigere å holde seg oppdatert. Dessuten øker kravene til korrekt og sporbar produktinformasjon ut mot forbrukerne. Jeg har alltid vært opptatt av å skape brukervennlige og tilgjengelige løsninger i min jobbhverdag, og det er nettopp hva denne stillingen handler om – å hjelpe bransjeaktørene med å være rustet for morgendagen, sier Renate Arntsen.

Skal identifisere nytteeffekt

Administrerende direktør i GS1 Norway, Geir Paulsen, er godt fornøyd med å ha Arntsen med på laget.

– Selv om GS1-standardene utgjør fundamentet for effektiv logistikk, salgsdata og sporbarhet, er det fortsatt flere områder der GS1 standardene kan gi nytteeffekt for dagligvarebransjen. Nye reguleringer, teknologiske muligheter og forbrukerbehov stiller krav til bransjen, og her vil Renate bli en nyttig støttespiller med sin erfaring fra innsiden av dagligvarebransjen, sier adm.dir. i GS1 Norway, Geir Paulsen.

Powered by Labrador CMS