I går åpnet Søstrene Grene endelig sin norske nettbutikk.

Søstrene Grene åpnet norsk nettbutikk

Norge var Søstrene Grenes første marked utenfor Danmark, og i går åpnet kjeden med 38 butikker her til lands endelig sin norske nettbutikk.

Søstrene Grenes har 38 butikker fordelt utover landet, noe som gjør Norge til et av kjedens største markeder. Nå kan norske kunder også få oppleve et stort utvalg av Søstrene Grenes sortiment på nett, handle hjemmefra og få søstrenes produkter levert direkte på døren over hele Norge.

I nettbutikken er det et stort utvalg av interiør, hobby- og DIY-artikler, kjøkkentilbehør og keramikk, lys og servietter, festartikler, gavepapir, kontor- og skolemateriell, barneinteriør og leker og mye mer. Utvalget vokser hele tiden, og, som i butikkene, kommer det nye produkter inn hver eneste uke.

«Hvis det er viktig for kundene, er det viktig for oss»

Siden kjeden ble grunnlagt i 1973, har det kun vært mulig å kjøpe produktene til Søstrene Grene i de fysiske butikkene, men i 2020 ble det starten på en ny æra for virksomheten med åpning av nettbutikker i seks land. Tidligere i år kom en svensk nettbutikk til, og fra i går av blir søstrenes nettbutikk også tilgjengelig for de norske kundene.

– Hvis det er viktig for kundene, er det viktig for oss. Vi har gjennom en årrekke fått utallige henvendelser fra kunder som etterspør muligheten for å se vårt sortiment og å handle på nettet, og det får vi fortsatt daglig på de sosiale mediene. Norge var vårt første marked utenfor Danmark, og det er fortsatt et av Søstrene Grenes aller største markeder. Det viktigste er at vi har en meget stor og lojal kundegruppe i det norske markedet. Derfor er vi riktig glade for at vi nå kan tilby alle våre norske kunder enda en mulighet for å besøke oss – også hvis de bor langt unna en Søstrene Grene-butikk eller hvis de ikke har tid eller mulighet for å besøke sin lokale butikk så ofte som de ønsker, sier Mikkel Grene.

En del av et omnikanal-eventyr

Den nye nettbutikken er et ledd i Søstrene Grenes omnikanalstrategi, som betyr at den familieeide virksomheten gjennomgår en omfattende digital forvandling.

Omdreiningspunktet for omnikanal-strategien er samspillet mellom de fysiske butikkene og digitale kanaler som den nye nettbutikken. For eksempel vil kundene ha mulighet til å returnere sine nettbutikk-kjøp i Søstrene Grenes 38 fysiske butikker i Norge.

– Det skal være lett for kundene våre å handle hos Søstrene Grene, og man skal kunne gjenkjenne Søstrene Grene på tvers av alle våre kanaler og butikker. Mange av våre kunder besøker våre butikker for å bli inspirert, og derfor har vi også lagt vekt på at det nye online-universet, akkurat som våre sosiale medie-kanaler, skal være fylt med inspirasjon til høytider, barnefødselsdager, hjemmebakst, boliginteriør, kreative DIY-prosjekter og mye annet. Nettbutikken er bare en del av vår reise, og vi har mange flere omnichannel-initiativer i støpeskjeen i de kommende årene. Men i dag gleder vi oss over å endelig kunne ønske våre norske kunder velkommen i nettbutikken, sier Mikkel Grene.

Powered by Labrador CMS