Even Lutnæs, Group CTO i Power og Petter Balstad, CEO i Omnium har inngått avtale om OMS.
Power
Power tar i bruk OMS
Power skal styrke sin posisjon som omnikanalaktør ved å inngå en avtale med Omnium om Order Management System (OMS).
Omnium OMS skal bidra til å
strømlinjeforme Powers ordrebehandling og sikre en sømløs, helhetlig opplevelse
for deres kunder, skriver Omnium i en pressemelding.
I
løpet av det siste tiåret har Powers omnikanal-modell utviklet seg betydelig, og
de tilbyr nå et bredt spekter av ordretyper til sine kunder, inkludert
onlinekjøp med henting i butikk, handel i butikk med frakt fra sentrallageret,
kjøp online eller i butikk med hjemleveranse fra annen butikk med mer. Med en
stadig økende kompleksitet i ordrebehandlingen, var det et behov for å forbedre
strukturen.
Power
skal erstatte sitt snart 40 år gamle POS-system i alle butikker, og timingen
var derfor god til å starte denne endringsreisen for å justere det interne
oppsettet og dekke alle prosessene kjeden har for ordrehåndtering. Løsningen
ble derfor å samtidig implementere ordrebehandlingssystemet Omnium OMS.
Systemet vil fungere som en sentral hub som det nye POS-systemet vil koble seg
til, og hvor ordrene vil leve før de sendes til ERP.
Even Lutnæs, Group CTO i Power, uttaler:
– Omnium
OMS blir et ekstremt sentralt system for oss, og vil bli navet i ordreprosessen
vår. I en modulær arkitektur vil Omnium være en perfekt puslespillbrikke som
løser akkurat den utfordringen vi har
for ordreprosesseringen. Ettersom Omnium har et så sterkt fokus på
ordrebehandling som sin kjernefunksjonalitet, vil implementeringen bli en
relativt enkel prosess.
Resultatet
er en enhetlig handelsopplevelse for Powers kunder med konsistente
kontaktpunkter, uavhengig av kanal. Det er også en målsetting at kundene
fremover vil kunne behandle sine egne ordre i større grad om de ønsker det,
uavhengig av hvor de er plassert.
Petter Balstad, CEO i Omnium, kommenterer:
– Vi
er veldig glade for å ønske Power velkommen til Omnium. Vårt OMS er utviklet
for å møte kravene fra moderne bedrifter, og vi er trygge på at det vil spille
en avgjørende rolle i å ta Powers kundeopplevelse til neste nivå.