Tre nye hos Omnium: Martin H. Brekke, Sales Manager, Tonje Larsen, Marketing Manager og Kristian Hagset, Country Director Sweden.
Omnium
Omnium styrker markedsavdelingen – og vil inn i Sverige med sitt OMS
Omnium starter året med å fylle tre nye roller i salg- og markedsavdelingen. I tillegg satser de på å etablere seg tyngre i Sverige med sitt OMS.
De tre nye hos Omnium er Martin H. Brekke som Sales Manager, Tonje Larsen som
Marketing Manager og Kristian Hagset som Country Director Sweden.
– Omnium
har hatt sterkt fokus på å utvikle førsteklasses teknologi og på å bygge en
robust og skalerbar løsning, sier CEO Petter Balstad.
Nå skal de ut og
overbevise flere bedrifter om gevinstene med et ordrebehandlingssystem (OMS).
Balstad
er svært fornøyd med å ha styrket den kommersielle siden av organisasjonen med
tre medarbeidere. Med kunder som Mestergruppen,
Eurosko, Varner, Brav, og Hifi Klubben i porteføljen, har han stor tro på at
Omnium skal kunne fortsette veksten.
Balstad
ser frem til å øke synligheten også utenfor Norge. Han har fått med seg
Kristian Hagset til å fronte Omniums OMS i det svenske
markedet. Med navn som Granngården, Lundhags og TOTEME på kundelisten, ser han et stort potensial i nabolandet.
Omniums nye Country Director,
Kristian Hagset, deler noen av sine refleksjoner rundt selskapets videre vekst
i Sverige:
– Vi
har sterkt fokus på å bygge det rette nettverket for å utvide markedet og skape
kredibilitet rundt Omnium OMS. Interessen fra potensielle kunder og partnere er
stor og vi er allerede i full gang med å møte den stigende etterspørselen. Vi
akselererer dialogen med kunder samtidig som vi fordyper dialogen med partnere
som skal delta i leveranse av prosjektene. Vi merker også stor interesse fra
framgangsrike svenske tech-selskaper som det er naturlig å samarbeide med.
Omnium OMS passer fint inn i et miljø med moderne løsninger innen lojalitet og
kundeopplevelser, POS, returhåndteringer, og flere, der
vi får en fremtidsrettet arkitektur med spennende teknologier.
Hagset mener at timingen for Omniums satsing i Sverige er god:
– 2023 var et år der alle kunder var
forsiktige med store investeringer. Fokuset var på effektivisering og
forbedring, og dette vil fortsette også i 2024. Implementering av et
ordrebehandlingssystem vil gi store effektivitetsgevinster, samt forbedret
kundeopplevelse. Dette til et meget gunstig investeringsnivå og med en god
ROI-kalkyle. Jeg ser at man kan gjennomføre store forandringer uten å måtte
skifte ehandelsplattform eller gjøre store inngrep i ERP.
Hagset mener at både ehandelsplattform
og ERP kan gjøres mer fleksibel med Omniums OMS:
– Mange selskaper må også ta
neste steg i realiseringen av sin omnikanal-strategi - de har høye mål for den
helhetlige kundeopplevelsen, men gjennomføringen er dessverre ikke like bra.
Men hvor modne er svenske aktører for OMS?
– Et
rendyrket OMS er et ukjent landskap for mange. Samtidig forventes det globale
markedet for ordrebehandlingssystemer å øke kraftig. Her i Norden ser vi bare
startfasen av denne veksten. Svenske selskap er generelt mer modne i sin
digitale utvikling enn selskaper i andre nordiske land. Med tanke på Omniums
framgang i andre land, så ser jeg at det er et uforløst potensial i Sverige.
Jeg ser også et stort marked innen B2B der det skjer en rask digitalisering i
mange selskaper, avslutter Hagseth. (Pressemelding)