Mange senter har hatt en sterk sommer, også Oslo Fashion Outlet.
Mange senter har hatt en sterk sommer, også Oslo Fashion Outlet.

Rekordsommer for Oslo Fashion Outlet

Oslo Fashion Outlet i Vestby har hatt en meget god sommer og har slått alle omsetningsrekorder i senterets historie, med 43 prosent omsetningsøkning og 15 prosent flere besøkende i juli måned.

Publisert

Oslo Fashion Outlets eiere, VIA Outlets, ble nødt til å stenge åtte av sine shoppingsentre på begynnelsen av Covid-19-pandemien i mars. I slutten av april kunne VIA Outlets åpne de fleste av sentrene igjen og i juni åpnet det siste etter nedstengningene. Oslo Fashion Outlet måtte aldri stenge, men har naturligvis merket en negativ trend i salget siden coronaviruset brøt ut.

- Allerede i mai så vi at omsetningen var sammenlignbar med foregående år, og i juli kan Oslo Fashion Outlet konstatere at senteret økte sin omsetning med 43 % sammenlignet med juli i fjor, og hadde sin beste måned noensinne siden senteret åpnet i 2010.

– Sertifiseringen ”Safer Shopping” og et tett samarbeid med kommunen og folkehelsemyndighetene har vært en svært viktig del av vårt arbeid for å sikre at våre gjester føler seg trygge når de handler hos oss, sier sentersjef Lars Pedersen..

Bureau Veritas, en kjent internasjonal leder innen test-, inspeksjons- og sertifiseringstjenester, skapte det nye sertifikatet ”Safer Shopping” spesielt for VIA Outlets. Alle VIA Outlets’ sentre, inklusive Oslo Fashion Outlet, har gjennomgått inspeksjoner som man nå har oppfylt. Kriteriene inkluderer ledelsens håndteringsevne og kunnskap om Covid-19 og dets risikoer, ulike typer beskyttelse for ansatte og gjester, tilgang til korrekt verneutstyr, tiltak for fysisk distansering, forbedret rengjøring samt forsterket hygienerådgivning og tilgang til sanitære anlegg for gjester.

- I tillegg fortsetter Oslo Fashion Outlet å følge utviklingen av Covid-19 og regjeringens retningslinjer, slik at de kan tilpasse seg deretter og garantere et sikkert shoppingmiljø. Etter å ha fulgt rådene fra Folkehelseinstituttet under hele forløpet av coronavirusets utvikling, har vi nå arbeidet med sertifiseringsfirmaet Bureau Veritas for å opprette en standard for helse og sikkerhetspraksis, sier Pedersen.

– Vi håper at denne sertifiseringen ytterligere kommer til å styrke informasjonen til våre gjester om at vi har truffet alle tiltak for å sørge for en sikrere shoppingopplevelse. Vi har også hatt et nært samarbeid med kommunen for å kunne gjennomføre de tiltakene som har vært viktige fra deres perspektiv. Helsen og velværet til våre gjester, vårt personale og våre varemerkepartnere er alltid vår høyeste prioritet, sier Per Wallentin, Nordic Business Director for VIA Outlets. (Pressemelding)