Foto: Nathalie Hermier
Foto: Nathalie Hermier
Foto: Nathalie Hermier

Devold med pop-up-butikk i Oslo sentrum

I oktober vil du finne Devold blant Paleets 30 butikker.

Publisert

– Vi åpner verdens første Devold pop-up – midt i Oslo sentrum. Den vil driftes som en brand store og vil ha det beste sortimentet, forteller Jørn Næss, leder for konseptutvikling i Devold of Norway, i en pressemelding.

Viser historien i et nytt miljø

Med pop up på Paleet skal Devold vise frem en ny side av seg selv.

– Vi vil invitere folk inn i deler av Devold-universet, og har jobbet lenge med å plukke ut de riktige produktene for konseptet. Målet vårt er å vise frem kvalitetsproduktene og fortelle historien vår i et nytt miljø, og til et publikum som kanskje ikke møter oss til daglig, sier Næss.

Han mener Paleet er en perfekt plassering for å vise frem denne delen av Devold.

– Her treffer vi både lokale og turister, med en stil som forener vår lange historie med urban mote. Devolds Pop-up vil ha de samme åpningstidene som Paleet, sier Næss.

Urban stil med historiske røtter

Historien til Devold startet på 1860-tallet, da gründer Ole Anderas Devold produserte arbeidstøy for fiskere som jobbet i værharde omgivelser langs kysten og på Island. Plaggene ble raskt populære, og var en selvsagt del av oppakningen til Roald Amundsen og andre store polfarere.

De siste årene har stilen sett en økende interesse blant unge, urbane mennesker, skriver Devold i pressemeldingen. Passform og strikkemetode har utviklet seg i tråd med modernisering og brukerbehov, men røttene er de samme. Produktene lages fortsatt av ull fra norske sauer.

– De originale Devold-produktene har tålt hardt vær i 150 år, men egner seg også godt til en urban mote. De er fortsatt svært populære både på Svalbard og i hundekjørermiljøet på grunn av sin ekstreme slitestyrke og isolerende evne. Samtidig gir de et rustikt og nordisk preg til urbane antrekk, sier Janne Strømmen, markedssjef i Devold.

Retailløsningen til Devold pop-up er utviklet av Norcospectra i samarbeid med både Devold og Frank reklamebyrå.

Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.

Se hva vi skriver om her

Bestill abonnement

Last ned enkeltsider eller hele bladet

Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her

Powered by Labrador CMS