H&M åpner digital outlet for merkeklær
Afound heter en av H&Ms nysatsinger: en digital outlet for merkeklær, supplert med en fysisk butikk på Drottninggatan i sentrale Stockholm.
I H&Ms kvartalsrapport (Q4 2017) som ble lagt fram 31. januar, ble det avslørt at den nye markedsplassen skal hete Afound. Konseptet beskrives som et ”style and deal hunting paradise” med rabatterte varer innen mote og livsstil.
”Ny form for off-price opplevelse”
”Vi ser stort potensial for Afound og ser frem til å introdusere markedsplassen for publikum i Sverige i 2018. Afound verner om produktenes verdi og blandingen av dem. Ved å tilby inspirasjon til personlig stil, kvalitetsmerker og følelsen av å kunne gjøre en veldig god avtale, tilbyr Afound en ny form for off-price opplevelse.. Afound kommer til å bli en markedsplass for attraktive tilbud nøye utvalgt, et bredt og variert sortiment med rabatterte varer fra kjente og populære mote- og livsstilmerker både for damer og herrer, eksterne merkevarer så vel som konsernets egne," skriver selskapet i børsrapporten.
Vil kjøpe utgåtte partier
– H&M vil kjøpe utgåtte partier fra andre forhandlere av merkevarer og selge dem på denne plattformen, sier en kilde. Ifølge nettstedets egne undersøkelser, vil lanseringen finne sted medio april, og 63 merker skal ha sagt ja for å være med.
Brexit kommenterer: Ved første øyekast virker satseingn som en blanding av Campadre og giganter som Zalando og Asos.