Neste år skal Posten plassere ut 3.000 pakkebokser.
Neste år skal Posten plassere ut 3.000 pakkebokser.

Posten har valgt leverandør for 3.000 pakkebokser

Posten har valgt danske SwipBox som leverandør av pakkebokser. I løpet av neste år skal Posten sette ut pakkebokser på tusen steder over hele Norge.

Publisert
Tone Wille er konsernsjef i Posten.
Tone Wille er konsernsjef i Posten.

Pakkeboksene skal stå på steder hvor det ferdes mye mennesker som boligområder, trafikknutepunkter, kjøpesentre, studentbyer mm. Her kan kundene hente ut pakker ved hjelp av smarttelefon og bluetooth. I første omgang skal Posten utplassere 3.000 pakkebokser på tusen steder i Norge, men avtalen med SwipBox gir mulighet til å anskaffe flere.

- SwipBox ble valgt fordi deres løsning svarte best på de behovene vi har. Deres pakkebokser er av høy kvalitet, batteridrevet og brukervennlige. Pakkeboksene vil stå sentralt i vårt arbeide med å gjøre det enkelt for våre kunder å hente pakker som bestilles på nett. De kan stå utendørs og trenger ikke strøm eller internetttilkobling. De leveres i moduler som gjør det enkelt å skalere kapasiteten etter lokale behov, sier Tone Wille som er konsernsjef i Posten.

- Vi er stolt over at Posten Norge, et av verdens mest innovative postselskaper, har valgt SwipBox. Vi ser fram til å rulle ut våre pakkebokser over hele Norge, sier Jens Rom, som er CEO i SwipBox.