Posten tester gjem-levering
Det er ikke alltid kunden er hjemme for å motta pakken. Derfor tester Posten levering på kundens eget gjemmested.
Vanligvis må mottakeren hente pakkene på Posten, men stadig flere ønsker hjemlevering i en tid med kraftig økning i netthandelen. Samtidig er de fleste opptatt med helt andre ting enn å vente på at postbudet skal komme hjem med pakken. Nå gjennomfører Posten en test der utvalgte husstander kan få pakken levert der de ønsker, selv om det ikke er noen hjemme.
Tilpasset kundens hverdag
– Det finnes bare én riktig måte å levere, nemlig slik dine kunder ønsker å motta. Denne løsningen er en tilpasning av hjemlevering til livene vi lever i dag, og vi er spente på å se hva kundene synes, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge.
Slik fungerer det: Husstanden finner først et sted de synes er passende for pakkelevering. Det kan være i en putekasse på terrassen, bak ei dør med kodelås eller et annet sted hvor postbudet kan sette pakken. Deretter registrerer kunden dette på posten.no.
Gode tilbakemeldinger
Posten har invitert 10.000 husstander på postnumrene 0771-0773 Oslo, 1350 Lommedalen, 1405 Langhus, 3030-3033 Drammen, 4347 Lye, 4360 Varhaug, 5360 Kolltveit og 5357 Fjell. I en testperiode får deltakerne gratis hjemlevering av alle pakkene som kommer med Posten.
– Vi er allerede i gang med testen, og tilbakemeldingene så langt er overstrømmende. De som har fått pakken på sitt eget leveringspunkt opplever det som både trygt og enkelt, sier Eckhoff.
(Pressemelding)
Retailmagasinet kommer ut åtte ganger i året, og dekker ulike aspekter av fag- og detaljhandelen, uavhengig av varesortiment. Vi gir deg nyheter, fagartikler og case som bidrar til inspirasjon og verdifull innsikt i en bransje som er i stadig utvikling.
Last ned enkeltsider eller hele bladet
Du kan abonnere på retailmagasinet.no sitt ukentlige nyhetsbrev gratis her